Český telekomunikační úřad přidělil nové centrální informační lince o coronaviru (Covid 19) speciální čtyřmístné číslo 1212. Po otestování ze strany call center a technologických firem bude v řádu hodin spuštěna do plného provozu. Zatím funguje ve zkušebním režimu. Doplní tak informační linky ministerstev a hygienických stanic a především má ulevit přetížené tísňové lince 112, kam si lidé volají pro informace. Ta musí zůstat volná jen pro situace ohrožující život. Zapojeny budou stovky profesionálních operátorů.

Dnes začala ve zkušebním provozu fungovat nová informační linka o koronaviru 1212. Spolu s ní bude spuštěn i nový web, který bude vycházet z oficiálního webu ministerstva zdravotnictví. Za touto aktivitou stojí podnikatelé Jan Barta a Dušan Šenkypl, kteří stojí mj. za společností Pale Fire Capital. Kromě zmíněných podnikatelů se s pomocí nabídla řada dalších podnikatelů i firem.  „Zároveň na tomto projektu participuje velké množství firem a jednotlivců – alespoň některé zmiňuji – Martin May (Bindworks), Zdenek Matousek, Honza Slavik, Mluvii (dodava platformu),“ uvedl na svém blogu Jan Barta .Podle něj kapacity svých call center nabídly například společnosti MediaCallComdatagoDigitalConectartAmaxInvia…).

„V souvislosti s koronavirem je zřízena nová bezplatná celostátní informační linka 1212 (ve zkušebním provozu). 155 a 112 nadále volejte jen v případě ohrožení života a zdraví. Více na koronavirus.mzcr.cz, Nebo si stáhněte novou interaktivní kartu,“ řekla předsedkyně Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková.

„Na této lince jsou poskytovány základní informace týkající se koronavir neboli COVID-19 Na lince jsou proškolení operátoři, zaměstnanci ministerstev, ale také dobrovolníci z řad veřejnosti. Vážíme si veškeré pomoci a spolupráce státní správy i soukromého sektoru, jenž se před několika dny spojil za účelem zřízení plošné informační sítě, testování a nasazovaní technologií, které postupně zprovozňujeme v těchto hodinách,“ dodala předsedkyně ČTÚ.

O nové infolince už informuje i aplikace Záchranka.

Mohlo by vás zajímat

Podle informací Dušana Šenkypla má mít nová infolinka speciální čtyřmístné číslo. O jeho mimořádném přidělení se včera jednalo s Českým telekomunikačním úřadem. „Na základě analýzy toku informací, kdy se duplikovala spousta činností se podařilo domluvit to, že několik ministerstev (zdravotnictví včetně hygieny, průmysl, doprava, zahraničí + úřad vlády) sjednotí informační toky přes jednu informační linku, kterou jim pomáháme řešit. Aktuálně je totiž přetížená  linka 112, kam volají lidé nejen kvůli stavům ohrožujicím zdraví a život, ale i pro informace,“ řekl Šenkypl.
Podle Barty je hlavním cílem této nově zřízené linky ulevit zcela přetíženým číslům hygienických stanic a také operátorům linky 112. Tu obsluhuje Hasičský záchranný sbor. V některých její operátoři zahlceni, kapacita se přesouvá do jiných krajských operačních středisek a situaci se tak daří zvládat. Uvolnění kapacit pro naléhavé případy bude ale ku prospěchu věci.

„Po odsouhlaseni call skriptu hygienou bude tato linka zároveň radit lidem, kteří mají zdravotní indikace. Případně symptomy jak dál postupovat a propojovat je s konkrétními hygienickými stanicemi a fast trackovat případy, které jsou rizikové,“ uvedl dále Barta. Kromě nové centrální informační linky, která má přislíbené od firem provozující call centra kapacity několika stovek operátorů, vznikne také informační web, který bude vycházet ze stránky http://koronavirus.mzcr.cz/ Ten obsahově zajišťuje Ministerstvo zdravotnictví ČR a technologicky Česko.Digital

Spuštěním call centra to nekončí
Podle Jana Barty je spuštění call centra a jeho zaběhnutí jen prvním krokem. „Jakmile poběží a tuto linku naškálujeme na dostatek operátorů, je naší ambicí se více propojit s hygienou aby call centrum mohlo vypomoci i s trasováním kontaktů (tam zatim trochu narazime na nejaky legal issues) a pak taky pomoci vytvořit datově-analytickou vrstvu, která by se např. využívala k tomu koho testovat apod.,“ dodal technologický podnikatel Barta.
Jiří Reichl