INZERCE

Německá železniční síť potřebuje modernizovat. Ilustrační snímek. Foto: DB AG/Bahnblogstelle/Dominic Dupont

Deutsche Bahn oznamuje tisíce nových pracovních míst a modernější stanice

Deutsche Bahn plánuje čelit vážné krizi skupiny masivním nárůstem počtu zaměstnanců, více penězi pro svou churavějící síť a modernějšími stanicemi. Koncern chce také pomocí dalších zaměstnanců důrazněji zakročit proti rizikům sabotáží, informoval německý dopravní web Bahnblogsgtelle.

Jen v letošním roce přijmeme tři tisíce kvalifikovaných pracovníků – projektantů a dozorců stavebních projektů,“ oznámil člen představenstva skupiny odpovědný za síť Berthold Huber. Díky tomu a investicím do modernějších stavebních strojů zdvojnásobíme kapacity naší vlastní divize železniční výstavby, řekl pátečnímu vydání listu Süddeutsche Zeitung. Cílem je prosadit nezbytnou renovaci vlastní sítě.

Koncern chce také pomocí dalších zaměstnanců důrazněji zakročit proti rizikům sabotáží. V plánu má tak najmout pět set nových vlastních bezpečnostních pracovníků, kteří budou lépe chránit tratě a zařízení.

Ministr dopravy Volker Wissing (FDP) požadoval, aby železnice kromě letité generální opravy našla rychlé řešení pro masivní zpoždění vlaků. Huber teď oznámil, že v letošním roce společnost modernizaci sítě urychlí, a to na vlastní náklady. Do konce roku bude obnoveno přibližně dva tisíce kilometrů tratí, 1 800 výhybek a dvě stě mostů, přiblížil.

Protože dráhy dodatečně předfinancovaly více než tři miliardy eur, lze podle něho modernizovat o sedmnáct procent více kolejí, o jedenáct procent více výhybek a o více než padesát procent více zařízení řídicí a zabezpečovací techniky než v předchozím roce. Kromě toho mělo být modernizováno 650 železničních stanic. Plánují se nové zobrazovací systémy pro informace cestujícím a zkrášlení metra. Zvýšíme nástupiště, abychom umožnili bezstupňový nástup do vlaků a instalujeme rampy a výtahy, abychom vytvořili bezbariérový přístup,“ uvedl Huber. Cílem je také v budoucnu proměnit stanice ve velkých městech v centra mobility, tedy například je vybavit garážemi pro kola.

Huber, který funkci převzal teprve loni po svém předchůdci Ronaldu Pofallovi, připustil, že důsledky kritického stavu železniční infrastruktury do roku 2020 se podcenil. Už tehdy jsme věděli, že máme velkou potřebu obnovy. Nedávné analýzy však jasně ukázaly celý rozsah,“ dodal. Skutečnost není podle něho tak nijak zvlášť dobrá a stárnutí zařízení se v poslední době v důsledku prudce rostoucích cen stavebních prací nezpomalilo, ale dokonce se zrychlilo. Ještě v roce 2017 jsme měli nevyřízené rekonstrukce v hodnotě 55 miliard eur. Dnes je to téměř 90 miliard eur,“ řekl Huber. Pokud nevytvoříme infrastrukturní podmínky pro větší provoz, nebude ho více, možná dokonce méně, doplnil.

(mig)