V roce 2025 chce německá železniční společnost Deutsche Bahn renovovat frekventované železniční tratě mezi Hamburkem a Berlínem a Emmerich-Oberhausenem a modernizovat je na vysoce výkonné tratě. Cílem celkové rekonstrukce je zlepšit přesnost a kvalitu vlakových služeb. Kvůli stavebním pracím bude 280 kilometrů dlouhá vysokorychlostní trať Hamburk-Berlín poprvé zcela uzavřena pro vlakovou dopravu v období od června do prosince 2025.

„Oba koridory jsou ústředními stavebními kameny budoucí vysoce výkonné sítě,“ uvedl generální ředitel Deutsche Bahn Richard Lutz.

„Naším jasným cílem je přilákat ještě více lidí a firem na železnici šetrnou ke klimatu prostřednictvím komplexní obnovy nejdůležitějších koridorů,“ doplnil šéf německých drah.

Kvůli stavebním pracím bude 280 kilometrů dlouhá vysokorychlostní trať Hamburk-Berlín poprvé zcela uzavřena pro vlakovou dopravu v období od června do prosince 2025. Ještě předtím budou modernizovány objízdné trasy, aby bylo zajištěno vlakové spojení mezi oběma městy po dobu výstavby.

Deutsche Bahn plánuje do roku 2030 renovovat nejméně dva další koridory ročně.

Mohlo by vás zajímat

První projekt modernizace bude zahájen již v roce 2024 na trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem. Linka Berlín-Hamburk je s přibližně 30 000 cestujícími denně jedním z nejvytíženějších přímých městských spojení v Německu.

Vlaky tam již jezdí každou půlhodinu podle plánované německé frekvence. Během šestiměsíční rekonstrukce v roce 2025 se zmodernizuje řada kolejí, výhybek, trakčního vedení a návěstidel a pokročí digitalizace provozu. Kromě toho dostanou stanice nové střechy na nástupištích, přístřešky proti povětrnostním vlivům a nové naváděcí systémy a rozšíří se přístupnost.

Kromě toho je třeba vytvořit zařízení pro předjíždění vlaků. Trať Emmerich-Oberhausen je důležitým spojením pro nákladní dopravu. Je považována za součást evropské železniční dopravní tepny mezi Rotterdamem a Janovem.

Úsek dlouhý 72 kilometrů nelze kvůli mezinárodní dopravě na delší dobu zcela uzavřít. Obnova bude probíhat od listopadu 2024 do června 2026, a to především prostřednictvím časových výluk a jednokolejného provozu. Cílem je dosáhnout co největšího zlepšení pro celý systém krátkým a hromadným zásahem, uvedl spolkový ministr dopravy Volker Wissing (FDP), který prohlásil celkovou obnovu nemocné železniční sítě za nejvyšší prioritu.

„Generální rekonstrukce zlepší podmínky pro nákladní dopravu zejména na velmi využívaném úseku trati Rotterdam-Janov,“ uvedl Volker Wissing.

Na trase Hamburk-Berlín se již ukázalo, „jaký potenciál má dobře fungující železniční doprava na této trase pro ochranu klimatu“.

(nik)