Obyvatelé hustě osídlených oblastí Prahy a Kladenska budou čtvrt roku výrazněji vnímat provoz na pražském letišti Václava Havla. Důvodem je plánovaná údržba a opravy hlavní vzletové a přistávací dráhy. Nad popsanými lokalitami tedy budou letadla nabírat výšku a klesat na přistání. Práce potrvají čtvrt roku.
Na pražském ruzyňském letišti se ode dneška dočasně přesune provoz na vedlejší dráhu. Důvodem jsou plánovaná údržba a opravy hlavní vzletové a přistávací dráhy.
Letadla budou na náhradní ranvej přistávat ve směru od Prahy a vzlétat směrem na Kladno.
V období od 28. března (tedy od dneška – pozn. red.) do 1. července tohoto roku bude uzavřena hlavní vzletová a přistávací dráha 06/24, veškerý letecký provoz bude probíhat na vedlejší dráze 12/30 v obou směrech. A to včetně nočního provozu.
„Stejně jako v loňském roce i letos Letiště Praha využije menší letecký provoz pro nezbytné úpravy a údržbu hlavní dráhy, které často souvisí s novou legislativou Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA),“ uvedlo letiště.
Směr provozu (odlet směr Praha, nebo Kladno) je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Letiště Václava Havla Praha standardně využívá pro většinu provozu (starty a přistání) hlavní dráhu 06/24 (RWY 06/24) při takzvaném západním provozu, kdy vítr fouká ze západních směrů.
V přesně definovaných případech je však Řízení letového provozu nuceno využívat tzv. východního provozu nebo převést část či celý provoz na vedlejší dráhu (RWY 12/30).
„Kromě pravidelné údržby dojde i na důležitou rekonstrukci pojezdové dráhy B vedoucí na ranvej a navýšení kapacity části kabelovodu pro světelné zabezpečení dráhy. Tyto dvě akce jsou časově nejnáročnější a mají největší přínos na zvýšení provozní bezpečnosti,” doplnil pro ČTK ředitel provozu letištních ploch Václav Válek.
(ede)