Vedení hlavního města odsouhlasilo dvě společné deklarace se Středočeským krajem na urychlení dostavby Pražského okruhu. Druhým dokumentem je deklarace o takzvaném aglomeračním okruhu, který tvoří dále od Prahy silnice první a druhé třídy. Novinářům to dnes řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes osmdeskát kilometrů, v provozu je asi polovina. Investorem stavby je stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Apel na urychlenou dostavbu
„Je to společná deklarace a apel směrem k vládě a ministerstvu dopravy, potažmo ŘSD, k urychlené dostavbě okruhu. Tento rok uběhne jedenáct let od toho, co byly dokončeny poslední práce na Pražském okruhu. Od té doby se bohužel neposouváme dále. Je to důležitá deklarace a vyjádření, že nejsme s aktuální přípravou spokojeni, přitom stát má od nás veškerou podporu,“ řekl Scheinherr.
Podle náměstka udělala Praha i střední Čechy vše, co pro stavbu mohly a s ministerstvem spolupracují. Mimo jiné město prý vyvrátilo možnosti jiných variant vedení okruhu a zaneslo je do všech potřebných dokumentů.
V dnes schválené deklaraci kraje apelují v prvé řadě na dostavbu úseku označovaného jako 511 mezi D1 a hradeckou dálnicí. Dalšími jsou úseky na severu města, kde chybí největší část okruhu.
V provozu jen polovina
Druhá deklarace se týká aglomeračního okruhu. Ten tvoří síť silnic druhé třídy. Stavba uleví městským částem a některých středočeským obcím a odvede z nich dopravu mířící na Pražský okruh mezi D1 a hradeckou dálnicí.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu.
Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.
čtk