INZERCE

Petr Vaněček (uprosřed s mikrofonem) na tiskové konferenci. Vpravo od něj generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová. foto: Jiří Reichl

AAA AUTO prodalo 64 tisíc vozů, do konce roku očekává 84 tisíc, z toho v ČR 50 tisíc

Síť autocenter AAA AUTO, provozovaná skupinou AURES Holdings, letos za první tři čtvrtletí prodala 64.000 vozů a s celkovými letošními prodeji plánovanými na úrovni 84.000 aut by bez problémů měla překonat deset let starý rekord. Nejsilnější zemí v holdingu je Polsko, kde se prodeje zvýšily téměř o polovinu. Firma o tom informovala na tiskové konferenci. V České republice se prodalo 38.000 aut, očekává se 50.000.

Letošní srpen, kdy se v pobočkách AAA Auto prodalo 7.000 vozů, je prozatím rekordním měsícem v celé 27 leté historii společnosti, která nyní vystupuje pod značkou Aures Holding. Na tradiční výsledkové tiskové konferenci to sdělila generální ředitelka společnosti Karolína Topolová.

Firma podle ní hodlá v příštím roce otevřít 3-4 prodejní místa v Polsku ve městech nad 300.000 obyvatel. „Celkově tak plánujeme zhruba zdvojnásobit nabídku aut z aktuálních zhruba 1400 na 2500-3000 aut v nabídce během pouhého roku. Pro srovnání – průměrná pobočka v ČR mimo velká města má na skladě cca 200-250 aut – velikost poboček v Polsku je tedy zhruba dvojnásobně větší než je standard české i slovenské sítě. Naše strategie je postupně dominovat Slezskému regionu a v expanzi během 2-3 let postupovat směrem na sever ke Gdaňsku a Gdyni,“ uvedla Topolová.

Kromě Polska otevře po více než dvou letech AURES Holdings novou pobočku sítě AAA AUTO také v České republice a v Maďarsku. Koncem roku 2019 by tak měla síť AAA AUTO zahrnovat 50 autocenter, tedy nejvíce v historii. „To by nám mělo pomoci dostat se v prodejích příštího roku až ke hranici 100 000 vozů, pokud bude současný trend růstu trhu nových i ojetých aut nadále pokračovat. Letos prodáme asi 84.000 aut, takže při růstu na úrovni trhu, podpořeném navíc rychlou expanzí je to poměrně realistický cíl,“ věří Topolová.

Skupina celkově za prvních 9 měsíců zvýšila prodeje na 64.000 ojetých vozů, což je o 12 % více než za stejné období loni. Nejsilněji rostoucí zemí je právě Polsko, kde se zatím meziročně prodeje zvýšily o 49%.

Odklon od nafty k benzínu a rozvoj prodeje alternativních pohonů

Podle provozního ředitele Petra Vaněčka je ve statistikách prodeje jasně vidět odklon zákazníků od dieselových motorů k benzínovým. „Například v Polsku je to těsně přes 70% ve prospěch benzínu, v Maďarsku přes 64 a v Česku těsně nad polovinou. Zajímavé to je porovnat s největším on-line serverem, kde se v Česku nabízí ojeté vozy – Sauto, kde je to číslo opačné. Kolem 60% ve prospěch dieselu,“ upozornil Vaněček. Tento trend bude podle něj ještě sílit i s ohledem na dění v Evropské unii, která hodlá zpřísňovat množství vypouštěných emisí u osobních automobilů. Vliv na odklon od dieselových motorů k benzínovým a případně i alternativním má samozřejmě i politika Evropské unie, která hodlá razantně snížit vypouštěné emise.

V úterý pozdě večer oznámilo rakouské předsednictví EU, že se ministři životního prostředí po 13 hodinách jednání dohodli. Znamená to, že osobní automobily vyráběné v Evropské unii od roku 2030 by měly vypouštět o 35 procent méně oxidu uhličitého než v roce 2021, dodávky pak o 30 procent méně. Kompromisní cíl navrhlo Rakousko. Podle českého náměstka ministra životního prostředí Vladislava Smrže hlasovala nakonec pro kompromisní podobu návrhu i Česká republika, ačkoliv původně prosazovala snižování jen o 30 procent.

 

Podle Vaněčka se i díky tlaku evropských politiků bude prodávat více aut s alternativním pohonem. „Navíc budou uvedeny modely CITIGO a Superb s hybridním pohonem a tím se trh s těmito auty během pár let rozhýbe. Dosud je celkem zakonzervovaný, jelikož je asi pět modelů, které si zájemci o elektromobil mohou vybrat,“ řekl Vaněček. Firma se na tento nový trend připravuje a proto v Dolních Chabrech otevře speciální pobočku zaměřenou jen na elektromobily a auta s jinými alternativními pohony. „Bude vybavena nabíječkami a další infrastrukturou, aby si zájemce o takový automobil mohl vyzkoušet kompletní obsluhu svého nového vozu“ dodal Vaněček. Upozornil také na to, že firma připravuje výkupce automobilů na to, jak kontrolovat stav akumulátorů u elektrických aut, jejichž kapacita je zásadním ukazatelem pro dojezd automobilu. „Je jasné, že výkup elektroaut bude trvat déle, jelikož se auto bude muset do plna nabít a potom změřit, jak na tom baterka ve skutečnosti je,“ řekl Vaněček. Připustil však, že akumulátory vozů, které se dosud do výkupu dostaly, jsou v daleko lepším stavu, než firma předpokládala.

Jiří Reichl