Významná evropská letiště hlásí výpadky odbavovacích systémů a zpoždění po kybernetickém útoku. Cestující musejí počítat s delšími frontami i rušením letů.
Evropský poskytovatel služeb, společnost Collins Aerospace, pro systémy odbavování cestujících začal mít problémy po kybernetickém útoku v noci z pátku na sobotu. Problémy hlásí letiště v Berlíně, Bruselu a Londýně.
Dlouhé čekací doby
Letiště v Berlíně oznámilo, že se připojení k systémům po kyberútoku přerušilo, což má za následek zpoždění při odbavování. Cestující musí počítat se zpožděním a s delšími čekacími dobami při odbavení a nástupu do letadla.

„Letiště samo nebylo cílem kybernetického útoku a bylo zasaženo pouze nepřímo,“ uvedlo berlínské letiště. Stejný poskytovatel systému je využíván na letištích po celé Evropě. Problémy s odbavovacím systémem potvrdilo i letiště v Bruselu a londýnské letiště Heatrow.
Podle informací na stránkách bruselského letiště lze očekávat zpoždění i rušení letů. „V tuto chvíli je možné pouze manuální odbavení a nástup na palubu. To má velký dopad na letový řád,“ oznámilo.
Problematické odbavení
Londýnské letiště Heathrow informovalo, že může docházet ke zpožděním, protože třetí strana poskytující odbavovací a nástupní systémy pro několik leteckých společností má technický problém. Na jeho řešení se podle letiště pracuje.
Není jasné, která další evropská letiště jsou zasažena, píše DPA. Mezinárodní letiště ve Frankfurtu a v Hamburgu podle ní podobným problémům nečelí. Letiště Václava Havla Praha informace o problémech sociálních sítích a stránkách nehlásí.