Správa železnic vybrala vítěze tendru na modernizaci a zdvoukolejnění úseku železnice mezi Kojetínem a Přerovem. Práce začnou ještě tento měsíc, celá stavba má být hotová v závěru roku 2028.
Rekonstrukci 17 kilometrů dlouhého úseku provedou společnosti Subterra, OHLA ŽS, Swietelsky Rail, Elektrizace železnic Praha a Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Společně podaly podle Správy železnic nejvýhodnější nabídku ve výši 10 498 898 182 korun. Oproti maximální přípustné ceně v tendru se tak podle organizace podařilo ušetřit více než půl miliardy.
„Na podpis smlouvy ihned navážou stavební práce, proto už 26. srpna začne v úseku mezi Kojetínem a Přerovem nepřetržitá výluka, která potrvá do poloviny prosince,“ informovala Správa železnic.
S přejezdy je konec
Mezi Kojetínem a Přerovem namísto dosavadní stanice Věžky vznikne v rámci stavby stejnojmenná zastávka. Případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka u obce Bochoř. Zruší se 14 přejezdů, které nahradí je buď nadjezdy, anebo podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene 120 metrů dlouhý most.

Jak Ekonomický deník informoval, stavební povolení získal úsek od Dopravního a energetického úřadu (DESÚ) letos v červenci.
Další část modernizace železniční trati mezi Brnem a Přerovem, tedy úsek Nezamyslice – Kojetín, získal od DESÚ stavební povolení loni v srpnu.
Mohlo by vás zajímat
Letos v březnu pak pro úsek Správa železnic vybrala zhotovitele prací. Nejlepší nabídku ve výši 6,7 miliardy korun podaly společnosti Strabag Rail, Eurovia CZ a PORR. Stavba začala v květnu, hotovo má být podle Správy železnic na konci roku 2028.
Trať mezi Brnem a Přerovem bude po modernizaci dvoukolejná a vlaky na ní zrychlí po dokončení na 200 kilometrů za hodinu. Celkové výdaje na modernizaci tratě mezi Brnem a Přerovem předpokládá Správa železnic kolem 80 miliard korun. Na financování by se měla podílet Evropská unie.