Státní podnik Ředitelství silnic a dálnic hledá projektanty pro stavby dálnic, silnic I. třídy i tunelů. Vypsal tendr na uzavření rámcové dohody v předpokládané hodnotě 5,35 miliardy korun.
Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla je součástí zadávacího řízení i orientační přehled konkrétních zakázek, které bude objednávat, ten ale není závazný. Podrobnější k nim Mátl nebyl.
Hrozba zpožďování staveb
Rámcová dohoda stanovuje podmínky, za kterých budou konkrétní zakázky v budoucnu zadávány. Podle Mátla se standardně uzavírá na čtyři roky nebo do vyčerpání sjednaného finančního rámce. Generální ředitel uvedl, že primárním cílem zadávání služeb prostřednictvím rámcové dohody není ušetřit, ale získat služby za cenu obvyklou na trhu a současně v daném termínu a kvalitě.

„Velkou výhodou je skutečnost, že služby, konkrétní zakázky, je možné poptávat až v okamžiku, kdy jsou skutečně potřeba a není nutné uvažovat s rizikem procesu otevřeného řízení pro každou dílčí veřejnou zakázku a s tím spojené neadekvátní prodlužování termínů pro podání nabídek a zpoždění v přípravě staveb,“ sdělil Ekonomickému deníku Radek Mátl.
Maximálně šest
Upřesnil, že do rámcové dohody jsou kvalifikováni odborní dodavatelé, jejichž odborná praxe se již u jednotlivých zakázek nepřezkoumává. Termín pro podání nabídek je stanovený na 25. června. Maximálně by mělo jít o šest účastníků, jak vyplývá ze zadání v portálu Tenderarena.cz. Start rámcové dohody se předpokládá 29. srpna.
Kromě projektových prací podle Mátla Ředitelství silnic a dálnic dlouhodobě využívá rámcové dohody také pro zadávání inženýrské činnosti pro získání správních rozhodnutí a majetkoprávní vypořádání nebo pro výkon technického dozoru stavebníka, geotechnické průzkumy a geodetická zaměření.