Státní dopravce odstartoval zakázku na elektrické jednotky za 2,16 miliardy korun bez DPH. Nejdříve se ale musí počkat na elektrizaci.
České dráhy poptávají až deset dvoufrekvenčních elektrických jednotek, které budou jezdit z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a dál do Rakouska.
Závazek Českých drah
„Dráhy dosud žádnými vozy EMU 230 nedisponují, proto vypsaly veřejnou zakázku. Vozidlo se bude blížit elektrickým jednotkám RegioPanter,“ sdělil Ekonomickému deníku mluvčí Filip Medelský.
Člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta uvedl, že se k tomu společnost zavázala v rámci smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti v Jihočeském kraji do roku 2033. „S ohledem na obvyklé termíny výrobců při dodání a schválení nových vozidel jsme už nyní vyhlásili veřejnou zakázku na dodavatele,“ uvedl.
Vlaky i náhradní díly
Skutečná výše investice se bude podle Českých drah odvíjet od finálního požadavku na počet nových vlaků od objednatele dopravy, kterým je Jihočeský kraj.

Rámcový kontrakt podle Českých drah počítá s možností dodávky až 10 jednotek a s garantovaným objednáním nejméně pěti vlaků. Nabídky výrobců musí obsahovat i náhradní díly pro servis a údržbu jednotek. Například v rámci takzvaného výměnného systému. Tendr obsahuje celkový rámec zahrnující pořízení všech 10 soutěžených jednotek a konkrétní náhradní díly.
Více místa pro kola
Vlaky mají být nízkopodlažní, klimatizované a s Wi-Fi sítí i možností dobíjení cestovní elektroniky. Cestující budou mít k dispozici k sezení 190 míst. S ohledem na zvýšený zájem o cykloturistiku na Třeboňsku budou mít také více prostoru pro přepravu jízdních kol.
Maximální rychlost bude 160 kilometrů za hodinu. Vybaveny budou evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a půjde o dvoufrekvenční vozida pro napájecí systémy 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vozidla také mají být upravená pro provoz na železniční síti Správy železnic a ÖBB.
Mohlo by vás zajímat
Na páteřních tratích v Jihočeském kraji aktuálně funguje pod Českými drahami například 19 dvouvozových jednotek RegioPanter a na trati Tábor – Písek – Strakonice dalších sedm motorových vlaků RegioFox.