V srpnu budou zahájeny rozsáhlé stavební práce na frekventované německé železniční trati mezi Hamburkem a Berlínem. V regionální dopravě mají cestující přestoupit na více než 200 autobusů. Ty však stále chybí.
Téměř 210 autobusů má být při rekonstrukci železniční trati Hamburk – Berlín nasazeno jako náhrada v regionální dopravě. Autobusy má dodat vybrané konsorcium Ecovista speciálně pro tento účel. Autobusy však zatím nebyly dodány. „V současné době jsou ve výrobě,“ uvedlo konsorcium.
Roční výluka
Stavební práce na trati budou zahájeny v srpnu. Dceřiná společnost Deutsche Bahn InfraGo, která je zodpovědná za výstavbu, uvedla, že se společností Ecovista úzce spolupracuje, aby zajistila, že náhradní služby začnou podle plánu pro zahájení výstavby 1. srpna.
Koridor pak bude uzavřen až do května 2026 a má být komplexně modernizován. Jedná se o obnovu trolejového vedení, kolejí, výhybek, stavědel a stanic. 26 autobusových linek pak dopraví cestující v regionu do jejich destinací.
Pro usnadnění cestování cestujících během fáze výstavby bude zřízeno celkem 26 autobusových linek, které zajistí, aby se dojíždějící mohli dostat do svých destinací bez zbytečných obtíží.
Mohlo by vás zajímat
Je to druhá z celkem více než 40 vysoce přetížených železničních tratí, které chce Deutsche Bahn postupně obnovit do začátku 30. let 20. století. První rekonstrukce proběhla v loňském roce na Riedbahn mezi Frankfurtem a Mannheimem. I zde fungovala náhradní služba s autobusy pro regionální dopravu, kterou v té době organizovala sama železnice prostřednictvím své dceřiny DB Regio.

Dálkové autokary s toaletami
Ve výběrovém řízení na trasu Hamburk-Berlín však v červenci loňského roku dceřiná společnost skupiny DB Regio zakázku nezískala. Předstihla ji Ecovista, konsorcium několika autobusových společností.
Sdružení nechce využívat přibližně 150 autobusů Riedbahn společnosti Deutsche Bahn. „Plánujeme poskytovat všechny služby vlastními vozidly,“ uvedl. Podle informací je pro náhradní dopravu potřeba 500 řidičů autobusů. Ti již byly zajištěny.
Celkem 142 kloubových autobusů a 66 dálkových autokarů mají dodat výrobci SOR a Iveco. Autobusy mají mít Wi-Fi a USB zásuvky, oznámila společnost Ecovista. Autokary Iveco pro provoz na dlouhé vzdálenosti pak mají být vybaveny také toaletami.