V minulosti dodávali desítky výhybek pro metro v brazilském São Paulu a následně také náhradní díly, pak nastal útlum. Nyní chystá společnost DT-Výhybkárny a strojírny návrat na jihoamerické trhy. Plány Ekonomickému deníku popsal obchodní ředitel společnosti Dušan Kadlec.

Stěžejním krokem, který má pomoci firmě s návratem, je uzavření spolupráce s novým obchodním partnerem, brazilskou firmou  Eagle Business Development.

Podle Kadlece má dlouholeté zkušenosti v oboru a disponuje zázemím pro technickou podporu přímo na místě. „To je pro nás klíčové, bez spolehlivého zástupce přímo v teritoriu není možné tak náročný trh efektivně obsluhovat,“ uvedl. K dohodě došlo loni.

Největší událost

Součástí strategie firmy byla podle Kadlece také nedávná účast na železničním veletrhu NT EXPO, který se koná jednou za dva roky a podle ředitele jde o největší událostí svého druhu v Jižní Americe. Společnost DT-Výhybkárny a strojírny na akci spolu s partnerem oslovila několik potenciálních zákazníků z oblasti osobní i nákladní dopravy.

Lisování konců železničních jazyků na automatické lince s hydraulickým lisem. Foto: DT - Výhybkárna a strojírna
Lisování konců železničních jazyků na automatické lince s hydraulickým lisem. Foto: DT – Výhybkárna a strojírna

„Pokud nicméně dojde k dohodě, budeme nejdříve dodávat prototypy a ty přímo na místě testovat a teprve poté by došlo k případnému uzavření kontraktů. Jde tedy o běh na dlouhou trať,“ podotkl Kadlec. Řešení, která česká firma nabízí a jejichž cílem je zrychlit přepravu po železnici, jsou podle něj pro tamní společnosti zajímavá.

Předešlý výpadek na brazilském trhu vysvětlil útlumem investic do tamní infrastruktury. To, a složitá politická situace, trh podle něj na několik let prakticky uzavřely.

Mohlo by vás zajímat

Argentina a Austrálie

DT-Výhybkárny a strojírny chtějí navázat také na dřívější kontrakty v Argentině, kde realizovaly dodávky pro městskou dopravu. „Jihoamerický trh je pro nás tedy obecně velmi zajímavý. A to tím spíš, že můžeme zákazníkům předložit reference přímo z již realizovaných projektů v těchto destinacích,“ konstatoval obchodní ředitel společnosti Dušan Kadlec.

Ze vzdálenějších trhů firma sleduje například i vývoj v Austrálii, kde byla dříve hodně aktivní. V posledních letech ji ale vytlačila levná konkurence z Asie.

Kolejnice i výhybka

„A přirozeně se dál silně soustředíme na evropské trhy, zejména Německo, kam dodáváme naše produkty pro německé státní dráhy, ale také pro městské dopravní podniky,“ uvedl Kadlec.

Část vysokorychlostní výhybky připravená k interním zkouškám. Foto: DT - Výhybkárna a strojírna
Část vysokorychlostní výhybky připravená k interním zkouškám. Foto: DT – Výhybkárna a strojírna

Letos v dubnu společnost DT-Výhybkárna a strojírna dokončila například významnou zakázku dodávky kolejnic pro britského provozovatele železniční infrastruktury Network Rail.

V září loňského roku představila i první českou vysokorychlostní výhybku, která umožňuje jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu v přímém směru a 230 kilometrů za hodinu při přejíždění na jinou kolej.