Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby takzvaného Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní části frekventované stanice Praha-Libeň. Výsledkem bude nadjezd, který zajistí plynulejší provoz nákladní i osobní dopravy, a také zvýší kapacitu železnice, například pro městské linky.

Nová dvoukolejná spojka, zaústěná do stanice Praha-Libeň, překročí nadjezdem koridor z Prahy do Kolína a do stávajícího jednokolejného úseku se zapojí v blízkosti Českobrodské ulice, kde vznikne nová odbočka Hrdlořezy. Díky bezkoliznímu řešení tak už nebude docházet ke stání nákladních vlaků u parku Rokytka, kde dnes čekají na uvolnění hlavního koridoru. Zmodernizovaná trať bude výrazně tišší než dnes, protože se eliminuje hluk způsobený rozjezdy vlaků v dotčeném místě.

V rámci přípravy projektu byla zpracována takzvaná krajinářská studie. Její součástí jsou výstupy z participací s občany z okolí a uživateli přírodního parku Rokytka. Z těchto debat vyplynula řada podnětů, které budou zohledněny v další projektové přípravě. Oproti původním plánům se tak například rozšíří protihluková opatření.

Aktuálně Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele dokumentace pro povolení stavby. Následovat bude příprava projektové dokumentace, v rámci které budou zpřesněné technické parametry navrhované stavby. Realizace projektu je plánována po roce 2027.

Mohlo by vás zajímat