Německé dráhy Deutsche Bahn v loňském roce investovaly výrazně více, než bylo původně plánováno, peněz do rozsáhlé renovace železniční sítě mezi Frankfurtem a Mannheimem, takzvané Riedbahn, napsal list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Místo 1,3 miliardy eur stály stavební práce včetně pětiměsíční úplné uzavírky 1,5 miliardy eur, uvádí Frankfurter Allgemeine Zeitung s odvoláním na dokumenty dozorčí rady Deutsche Bahn. Dodatečné náklady ve výši 195 milionů eur odpovídají nárůstu o 15 procent, což není málo.
Důvodem zvýšení nákladů byl žalostný stav velmi zatíženého koridoru, který má v německé železniční síti zásadní význam. Tohle bylo ještě horší, než se očekávalo. Železnice musela oproti plánům investovat více do trakčního vedení, kabelů, elektronických stavědel, protihlukových stěn a zabezpečovací techniky.
Konečná faktura, kterou nyní musí schválit dozorčí rada, dotváří obraz zahájení generální rekonstrukce, s níž chce Deutsche Bahn v příštích letech kompletně obnovit dalších 40 vysoce výkonných koridorů v Německu.
Mohlo by vás zajímat
Financování nákladné německé železniční infrastruktury není zdaleka jisté, zejména po roce 2028 byl detekován velký deficit. Podle dokumentů činí mezera do roku 2034 až 80 miliard eur. Pokud by se měly realizovat všechny projekty expanze a nové výstavby a digitalizace, náklady by se vyšplhaly až na 150 miliard eur.
Od loňského 15. července byla páteřní trať mezi Frankfurtem a Mannheimem odstavena kvůli obnově výhybek, kolejí, trolejového vedení, protihlukových stěn, zabezpečovací techniky a stanic podél trati, a to zejména v rámci celkové renovace trati.
Vlaky začaly na přibližně 70 kilometrů dlouhé, kompletně zrekonstruované trati, opět jezdit v půlce prosince. Do té doby byla dálková a nákladní doprava provozována na objízdných trasách. Od zahájení výstavby v polovině července Deutsche Bahn nahradila regionální dopravu 150 moderními náhradními autobusy.
Letos od srpna projde podobnou rekonstrukcí dálková trať mezi Berlínem a Hamburkem.