Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět další část jižního obchvatu Opavy, a sice 2,3 kilometru dlouhý úsek Hradecká – Olomoucká. Cena stavby je 381,8 milionu korun bez DPH. Cílem přeložky silnice I/46 je vyvést tranzitní dopravu z centra města. Řidiči by po této části obchvatu měli jezdit koncem roku 2026.
Jak dále ŘSD uvedlo v tiskové zprávě, zhotovitelem této stavby je společnost Strabag. Z okruhu kolem Opavy chybí ještě západní část jižního obchvatu. Novostavbu silnice I/57 mezi ulicemi Olomoucká a Bruntálská dlouhou 3,5 kilometru chce ŘSD začít stavět v roce 2027 a zprovoznit v roce 2029.
„Lidé se většinou nejvíc zajímají o stavbu dálnic. Pro zlepšení života v mnoha obcích jsou ale často důležitější obchvaty měst. Aktuálně stavíme více než 67 kilometrů silnic I. třídy, což jsou z nemalé části právě obchvaty. Do uceleného okruhu obchvatů v Opavě, jejž zatím nemá žádné město v Česku, bude po dnešním zahájení scházet už jen jedna část, úsek Olomoucká – Bruntálská,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Obchvat bude přeložkou silnice I/46, která nyní nevhodně vede centrem Opavy. Nová silnice začne u kruhové křižovatky na Hradecké, vyhne se Oticím a bude pokračovat k nové kruhové křižovatce na Olomoucké ulici. Součástí stavby bude pět mostů. Významným objektem bude čtyřramenná okružní křižovatka o poloměru 25 metrů. Trasu obchvatu už prozkoumali archeologové. Objevili středověké sídliště – zahloubené chaty, zásobní jámy, pece či studny. Mezi nalezenými předměty jsou kopí, nože, motyky, podkovy i dochovaná poutní lahev z přelomu 13. a 14. století.
Mohlo by vás zajímat

„Obchvat vyvede tranzitní dopravu mimo zástavbu jihozápadní části města, a to mezi výpadovkami na Olomouc a na Hradec nad Moravicí. Uleví také Oticím, kam dosud auta z nedokončeného jižního obchvatu sjížděla. Opava se pravděpodobně stane prvním městem v České republice, které bude mít kompletní silniční okruh. To město je specifické, jak do něj prstencovitě vedou silnice I. třídy. Obchvat bude kapacitní propojení jednotlivých silnic I. třídy mimo zástavbu,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Letos začne ŘSD stavět i další obchvaty. V Plzeňském kraji na silnici I/27 to budou obchvaty měst Plasy a Přeštice, ve východních Čechách obchvat Náchoda na silnici I/33. V první únorové dekádě se začal stavět dálniční obchvat Litomyšle jako součást nového úseku dálnice D35. Letos také ŘSD několik obchvatů zprovozní: Nové Paky a Vysokého Mýta na východě Čech, jihočeského Lišova nebo Přerova coby součást posledního chybějícího úseku dálnice D1.