Společnost Tatra Trucks má nového ředitele výzkumu a vývoje. Na pozici v březnu nastoupil Jakub Pončík, který vystřídal Radomíra Smolku, ten se ujal role člena představenstva automobilky zodpovědného za vývojové projekty a výzkum. Pončík do konce února tohoto roku vedl ve firmě odbor vývoje hnacího traktu, nyní se ve svých 30 letech stal nejmladším ředitelem výzkumu a vývoje v historii Tatry.
Nový ředitel má v plánu pokračovat na současných projektech úseku výzkumu a vývoje a zaměřit se na chystané navýšení objemu produkce, který automobilka oznámila. Společnost chce začít ročně vyrábět až 2500 vozů. Podle generálního ředitele Tatra Trucks Lukáše Andrýska by nárůst výroby vozů měl být letos mnohem výraznější než v minulých letech.
Jakub Pončík v Tatře působí v podstatě už od studentských let, kdy si práci v kopřivnické automobilce vyzkoušel jako brigádník na praxi. Následně do společnosti v roce 2017 nastoupil na hlavní pracovní poměr. V roce 2020 se stal vedoucím vývojové konstrukce hnacího traktu a na této pozici působil až do konce letošního února.
„V rámci své působnosti Jakub Pončík dosud pracoval na řadě projektů, můžeme zmínit například stavbu prototypu Tatra Force e-Drive FCEV s vodíkovými palivovými články, přídavné převody pro velký projekt logistických vozidel pro belgickou armádu nebo práci na více než tisícovce zakázkových vozidel a osmdesáti prototypech,“ uvedl Radomír Smolka.
Dodal, že se Pončík podílel také na zřízení pobočky konstrukční kanceláře Tatry v Brně, která se specializuje na převodovky a motory. Jakub Pončík podle Smolky pracuje také i na projektu stavby speciálu Tatra 162 EX „Karel“, který navazuje na historický projekt stejného jména z konce 80. let.
„Jakub Pončík je příkladem toho, jak naše společnost dává příležitost profesního růstu mladým lidem, přičemž jim je schopna nabídnout prostředí podporující jejich vývoj nejen po stránce odbornosti a zároveň se nebojí je zapojovat do nových projektů, které budou mít vliv na budoucnost celé firmy,“ uvedl Lukáš Andrýsek.
(teč)