Pátek, 25. června, 2021

Vedení Prahy dalo souhlas se zahájením stavby prvního úseku metra D

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Vedení hlavního města dnes souhlasilo se zahájením stavby prvního úseku trasy metra D z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52 miliard korun. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Stavba první části by mohla začít podle dokumentu letos v říjnu. Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil loni v létě část geologického průzkumu na Pankráci, celý průzkum bude hotov letos v září.

Nejmenší provozuschopný úsek nové trasy je výše zmíněný úsek, na kterém jsou naplánovány stanice Pankrác, která bude přestupní stanici na linku C, dále Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory. DPP dokončil loni v létě geologický průzkum na dvou ze čtyř míst. V místech dokončeného průzkumu následně prováděl ještě další průzkumné vrty, které budou součástí budoucích prostor metra. Na zbylých dvou potrvá průzkum do září letošního roku.

„Jedná se o zastupitelský tisk, takže jakmile bude odsouhlasen zastupitelstvem, DPP může začít stavět,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Přesné datum výstavby prý ale nelze říct. Město a DPP musí ještě počkat na vyřešení námitek ke stavebnímu povolení a rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže týkající se soutěže na dodavatele.

Celkovou částku na stavbu bude město čerpat postupně. Pro letošní rok by měla stavba vyjít na 170 milionů, naopak nejvíce peněz bude muset DPP vydat v roce 2027, kdy to bude 9,65 miliardy. Poslední platby jsou naplánovány na rok 2029, a to 560 milionů korun. „Výhled na další roky bude v souladu s postupem realizace a přípravy upřesňován,“ píše se v dokumentu. Cenu stavby kritizuje opoziční ANO, podle jehož některých zastupitelů se předpokládané náklady v posledních letech neúměrně zvýšily.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,8 miliardy korun, investorem je DPP.

čtk

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter