Dalším plánovaným úsekem „karlovarské“ dálnice D6 je 7,9 kilometru dlouhá trasa Knínice – Bošov. Předpokládaná cena stavby je 2,93 miliardy korun bez DPH. Zahájení výstavby plánuje ŘSD v roce 2024 a zprovoznění o tři roky později.
Stavba je jedním z úseků přestavby silnice I/6 na dálnici D6. Hlavní náplní stavby je tedy zkapacitnění a úprava stávající dvoupruhové silnice I/6 v úseku mezi obcemi Knínice a Bošov. Ta je v současné době vedena po dvoupruhové komunikaci v nevyhovující šířce 8 až 10 metrů. Podle tiskové zprávy Ředitelství silnic a dálnic je nyní příprava stavby ve fázi, kdy byl odevzdán koncept projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení.
Trasa navazuje na stavbu Žalmanov – Knínice a pokračuje východním směrem až k úseku Bošov – Lubenec. Je vedena mimo obydlené oblasti v mírně zvlněném terénu. Na trase je šest mostních objektů, tím největším je most přes údolí potoka Velká Trasovka o délce 495 metrů. Vybudováním čtyřpruhové rychlostní komunikace se podstatně sníží riziko havárií.
Silnice I/6 v současné době zajišťuje hlavní silniční spojení ve směru Praha – Karlovy Vary – Cheb a je jedním z nejzatíženějších silničních úseků na území České republiky. Moderní čtyřpruhová D6 se zatím hotová v úseku z Prahy do Krušovic, dokončen byl i kratší úsek u Lubence.
Brzy se začne stavět úsek u obce Krupá na Rakovnicku, který dálnici D6 prodlouží o dalších 6,5 kilometru. Nový úsek postaví společnost Metrostav Infrastructure, která po dlouhých tahanicích získala tuto zakázku v hodnotě 1,54 miliardy korun. Podle vyjádření generálního ředitele ŘSD Radka Mátla ze začátku prosince již má tento projekt stavební povolení v právní moci.
Tomáš Rovný