INZERCE

Paměťová karta podniku, též karta vozidla, slouží provozovatelům vozidla ke stahování dat z digitálního tachografu. Karta není spojena s konkrétním vozidlem, provozovatel ji užívá pro všechna jím provozovaná vozidla. Foto: Ministerstvo dopravy

První etapu upgrade digitálních tachografů provede Státní tiskárna cenin. Celá zakázka vyjde na více než 200 milionů

Vláda dnes projedná záměr uzavřít dílčí objednávku se státním podnikem Státní tiskárna cenin na provedení upgrade informačního systému Digitální tachograf. Jedná se o první etapu, za kterou by měla státní kasa zaplatit 11 510 600 korun bez DPH, s DPH pak 13 927 826 korun. Upgrade by měl probíhat po dobu šesti let, dá se očekávat, že i další dílčí objednávky padnou na stůl Státní tiskárně cenin. Celkově stát očekává, že za upgrade tohoto informačního systému zaplatí 189 410 824 korun bez DPH.

Rozvoj systému by měl vyjít na 44 220 000 korun bez DPH, výroba a personalizace karet digitálního tachografu na 116 350 000 bez DPH a za poskytování služeb provozu a podpory informačního systému zaplatí stát podle odhadů 28 840 82 korun bez DPH.

Informační systém Digitální tachograf České republiky (IS DT) patří mezi významné agendové informační systémy ministerstva dopravy. Systém je centrální evidencí vydaných, odcizených, ztracených nebo vadných paměťových karet řidiče, karet dílny, karet podniku
a kontrolních karet podle příslušných právních předpisů.

Informační systém Digitální tachograf je prostřednictvím systému TACHONET propojen na ostatní systémy Digitálního tachografu v členských státech Evropské unie a rovněž států dohody AETR (Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě).

Nová objednávka je uzavírána souladu s platnou a účinnou smlouvou o poskytování služeb s názvem Výroba a personalizace karet digitálního tachografu České republiky uzavřenou se Státní tiskárnou cenin.

Předmětem objednávky je provedení první části (Etapa 1) funkčního, bezpečnostního, technologického a architektonického upgrade IS DT, tj. rozvoje systému, který vyplývá především z potřeby jeho přebudování a zesouladnění s architektonickými principy požadovanými pro informační systémy eGovernmentu ze strany odboru hlavního architekta ministerstva vnitra (OHA) tak, aby nebylo nutné žádat o výjimky pro zajištění jeho provozní funkčnosti v budoucím období.

Z povinnosti nevyužívání AIFO (tj. agendový identifikátor fyzické osoby) byla ze strany OHA prodloužena pouze do konce roku 2022.

Potřebné úpravy a následné nasazení do produkčního prostředí by mělo proběhnout nejpozději do 30. září. Uzavření objednávky podléhá dodržení požadavků usnesení vlády o povinnosti informovat vládu o záměru učinit výdaj ze státního rozpočtu.

Souhlasné stanovisko ze strany odboru hlavního architekta ministerstva vnitra bylo vydáno 10. srpna.

„V rámci uzavírání současné smlouvy došlo k obchodním jednáním mezi ministerstvem dopravy a Státní tiskárnou cenin s důrazem na splnění principů 3E, tedy na to, aby prostředky byly vynakládány efektivně, hospodárně a účelně za dodržení účetních zásad s ohledem na délku požadovaného zajištění stanovených služeb,“ stojí v materiálu pro vládu.

(nik)