České dráhy vsadily v posledních dvou letech na spolupráci s technologickou platformou Liftago a zatím si ji pochvalují. Uplatňují ji například u služeb takzvané první a poslední míle, jde o cesty na nádraží a zpět. Partnerství funguje podle mluvčí Českých drah Vandy Rajnochové na bázi propojení aplikací Můj vlak a Liftago.

Mluvčí upřesnila, že mezi Českými drahami a Liftagem neprobíhá ohledně toho žádné finanční plnění. „Cestující dostává slevu pět procent na služby Liftago. Měsíčně této nabídky využije několik stovek cestujících,“ sdělila mluvčí Ekonomickému deníku. Služba takzvané první a poslední míle tak podle ní vhodně doplňuje portfolio doplňkových služeb Českých drah.

V rámci služby České dráhy podle Rajnochové původně připravily koncept ČD Taxi a spolupracovali s mnoha různými taxislužbami. „Tento koncept se však neosvědčil, byl příliš roztříštěný a ze strany zákazníků málo využívaný,“ zmínila mluvčí.

Dodala, že proto státní dopravce před dvěma lety zahájil spolupráci se službou Liftago. „Tuto spolupráci hodnotíme jako úspěšnou a pro cestující přínosnou. Služba je našimi zákazníky využívána mnohem více oproti předchozímu konceptu,“ uvedla mluvčí.

Mohlo by vás zajímat

České dráhy zároveň od začátku letošního února spolupracují se službou Liftago i v případě, kdy je nutné zajistit odvoz cestujících při mimořádných událostech na železnici, kdy není možné dál v cestě pokračovat vlakem, anebo náhradní dopravou.

„Od února tohoto roku proběhlo přibližně pět desítek přeprav prostřednictvím Liftago. Další stovky přeprav byly realizovány prostřednictvím jiných přepravních společností včetně taxislužeb jiných provozovatelů,“ uvedla mluvčí a dodala, že v tomto případě jde o poskytnutí kompenzace cestujícímu, který využije zvoleného dopravce, kterému pak platí za zajištěné služby.

Letos v únoru České dráhy upřesnily, že v rámci spolupráce s Liftagem není nutné řešit proplácení cesty, vyúčtování se uskuteční mezi společností a státním dopravcem automaticky, cestující nezaplatí nic. Cestu, ale musí nejdříve České dráhy schválit.

V případě mimořádné události by měli cestující nejdříve kontaktovat průvodčí, pokladní či zákaznický servis Českých drah, předat jim na sebe kontakt a počkat na instrukce, jaký bude další postup.