INZERCE

V Kálovství železnice jezdí stovky vláčků. foto: http://www.kralovstvi-zeleznic.cz/

Projekt Království železnic vznikne také v Prátru. Postaví ho Pražan

Projekt modelové železnice s dominantami země, v níž je postaven a s kopiemi firem, významných objektů a samozřejmě místních vlaků, který již řadu let úspěšně funguje v České republice, se otevře také ve vídeňském zábavním parku Pratr.

Duchovní otec myšlenky modelového kolejiště České republiky a provozovatel Království železnic na pražském Smíchově Matěj Horn minulý týden dokončil téměř rok trvající jednání a přenesení svého unikátního konceptu do Rakouska. „Podepsali jsme smlouvu o smlouvě budoucí za jasných nájemních podmínek a to na dobu neurčito. Pokud budu dodržovat stanovené podmínky, které nejsou nijak složité, tak město Vídeň souhlasí s tím, že budu projekt provozovat po neomezenou dobu na pozemku, který mi Vídeň v Prátru pronajala,“ řekl Ekonomickému deníku Horn.

Podle jeho informací vznikne v Prátru nová budova, jejíž výstavní plocha bude srovnatelná s tou pražskou, která se nachází v objektu hotelu Angel na Smíchově. „Zatímco v Praze jsem dosud platil nájem 8 milionů korun ročně, ve Vídni jsem se dohodl na 54 tisících Euro (což je cca 1,5 milionu korun). Navíc, podle současných informací, bych měl na prvních několik měsíců získat čtvrtinovou slevu,“ vysvětlil Horn, který podle svých slov přišel se svou nabídkou v pravý čas. Vídeň se totiž rozhodla více cílit na celé rodiny návštěvníků a uvědomovala si, že právě v Prátru, který loni oslavil 250 let a ročně má třímilionovou návštěnost, je hodně letních atrakcí, ale málo těch celoročních. „Můj nápad se jim líbil, skoro půl roku jsme diskutovali o podrobnostech záměru a nakonec mi oznámili, že se pro naši železnici rozhodli a dali jí přednost před pouze venkovní atrakcí významné rakouské firmy KTM, čehož si velmi vážím, jelikož porazit v Rakousku tamní firmu je velmi prestižní záležitost,“ dodal Horn.

Investice do rakouského projektu si podle jeho odhadů vyžádají 10 milionů euro a Horn předpokládá, že získá významnou část financování z rakouských bank. Pomoct by mu s tím měla také spolupráce s přední auditorskou společností Deloitte. Zatímco v Praze se do Království železnic ročně podívá okolo 250 tisíc návštěvníků, Horn doufá, že v Rakousku to bude zhruba čtyřikrát tolik. Vídní však zdaleka nechce končit. Nyní vyjednává o podobném projektu na Slovensku a přemýšlí, kam dál posunout svůj „domovský“ projekt v Praze. Ve hře je vybudování zcela nového muzea městské dopravy spojené s velkým modelovým kolejištěm.

 

Jiří Reichl