INZERCE

Správa železnic vybrala projektanta úseku železniční trati mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi. Zdroj: Správa železnic

Posun pro trať mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi. Správa železnic vybrala projektanta

Správa železnic postupuje v projektu železničního propojení Praha – letiště – Kladno. Vybrala projektanta úseku mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi. Vítězi tendru se staly společnosti Metroprojekt Praha a Moravia Consult Olomouc, které podaly nejvýhodnější nabídku v hodnotě 157,5 milionu korun. Zahájení prací je naplánováno začátek roku 2026, dokončení o tři roky později. Předpokládané celkové náklady stavby činí téměř 7,7 miliardy korun.

 „Vítězové výběrového řízení vytvoří projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby, a to i s využitím informačního modelu stavby BIM,“ informovala tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Projekt počítá s modernizací traťového úseku od nové zastávky u Výstaviště po současné nádraží v Dejvicích. Půjde o dvoukolejnou elektrifikovanou trať, která povede z velké části v podzemí. Na povrchu bude pouze v lokalitě Stromovky, následně vlaky vjedou do hloubeného tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice.

Od nového umístění stanice si Správa železnic slibuje lepší napojení na stanici metra Hradčanská. Větší bezpečnost provozu má zajistit zrušení všech železničních přejezdů. Současnou budovu nádraží už nebudou cestující využívat.

Čtěte také: Podle plánu. Modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm má skončit v 2025

V rámci plánované trasy železnice na letiště se aktuálně pracuje v úsecích Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. Další části tratě jsou v různém stadiu přípravy. Zmodernizovat má v plánu Správa železnic celou trať mezi Prahou a Kladnem.

V rámci modernizace železniční trati z Prahy na Letiště Václava Havla a na Kladno se počítá i se zapojením financování formou PPP projektu. S tím bude Správě železnic radit Evropská banka pro rekonstrukci a rozvoj (EBRD), která připraví podklady k veřejné zakázce na koncesionáře stavby.

Správa železnic zvažuje dvě varianty. V rámci obou by soukromý partner vybudoval nebo zrekonstruoval všechny úseky mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Letiště Václava Havla, druhá varianta navíc zahrnuje i úsek do Kladna.

(teč)