INZERCE

Výstavba nové stanice Praha-Bubny. Foto: Správa železnic

Podle plánu. Modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm má skončit v 2025

Správa železnic pokračuje v modernizaci trati mezi hlavním městem, pražským letištěm a Kladnem. Na úseku mezi Bubny a Výstavištěm pracuje už rok a čtvrt. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by měla být stavba dokončena podle plánu v příštím roce. Uvedl také, že modernizace trati z Prahy do Kladna a na letiště je jednou z nejvýznamnějších investic na české železnici. A nová stanice Praha-Bubny je toho součástí. Kupka to zmínil v rámci kontrolního dne stavby na konci minulého týdne.

„Cestujícím umožní přímý přestup na metro linky C a pohodlný přestup na tramvaje. Důležité také je, že nádraží je součástí plánů na vybudování budoucí nové čtvrti Bubny-Zátory,“ sdělil ke stanici Kupka. Na novou budovu, umístěnou několik set metrů od původní stavby, navážou tři dvoukolejné estakády. Na dvou menších, s délkou 197 metrů, je kompletně dokončená spodní stavba a nosná konstrukce. Pracuje se ještě na izolacích a římsách. Největší estakáda pak měří téměř 559 metrů. I zde je podle Správy železnic kompletně dokončená spodní stavba a na jejích jednotlivých částech se staví nosné konstrukce.

Zhotoviteli prací jsou společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 4,7 miliardy korun a její celkové dokončení se plánuje v červenci 2026. Zkušební provoz vlaků na rekonstruovaném úseku začne příští rok v srpnu.

 „Kompletní rekonstrukcí prochází Bubenská ulice, do které se o prázdninách vrátí silniční provoz. Železniční přejezd s nejmenším možným identifikačním číslem 1 nahradí mostní estakáda. Její dokončení umožní plynulejší a bezpečnější průjezd touto částí Prahy,“ poznamenal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Pracuje se také na budoucí zastávce u Výstaviště. Řeší se výstavba nástupišť a zastřešení či opěrných zdí. Stavba počítá i s lávkou pro pěší, která má umožnit jednodušší přístup obyvatel Letné na zastávku. Zároveň se tak zkrátí cesta do Stromovky. Také zde už Správa železnic dokončila kompletní spodní stavbu. Nosná ocelová konstrukce je ve výrobě, její instalace by měla skončit do konce června.

Pokračování výstavby u nové stanice Praha-Bubny. Foto: Správa železnic

Ve spolupráci s pražským magistrátem a městskou částí Praha 7 pak vzniká asfaltová cesta pro pěší a cyklisty, která propojí Holešovice a takzvaný Malý Berlín v místě Veletržní a Dělnické ulice. Pro veřejnost se otevře na konci září.

Projekt s názvem Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně) je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Celý projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla je rozdělen na víc než desítku staveb. V letech 2017 až 2020 prošel rekonstrukcí Negrelliho viadukt. V roce 2022 začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, loni na ni navázala rekonstrukce úseku mezi Bubny a Výstavištěm. Začala také modernizace Masarykova nádraží. Správa železnic současně hledá zhotovitele prací mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem, těsně před vyhlášením vítěze je tendr na projektanta úseku z Výstaviště do Dejvic.

Čtěte také: Správa železnic hledá projektanta pro další část trati z Prahy na Letiště Václava Havla

(teč)