Ministerstvo dopravy vydalo zatím nepravomocné stavební povolení pro nový úsek dálnice D7 na pomezí Středočeského a Ústeckého kraje. Ta naváže na již hotový úsek u Panenského Týnce a prodlouží jej o 6,8 kilometru směrem k městu Slaný. Otevírá se tím cesta ke stavbě úseku v roce 2024.
Tomu má předcházet výběrové řízení na zhotovitele stavby, které Ředitelství silnic a dálnic ČR plánuje na druhou polovinu roku 2023. V současné době zde probíhá majetkoprávní příprava, pracuje se na zadávací dokumentaci stavby a připravuje se pyrotechnicky a záchranný archeologický výzkum.
Stavební povolení se týká dvou desítek stavebních objektů připravované trasy dálnice D7 v 6,76 kilometrů dlouhém úseku Kutrovice-Panenský Týnec. Jedním z nich je úprava stávající silnice I/7, která bude tvořit levou polovinu budoucí čtyřpruhové dálniční komunikace. Dalším ze stavebních objektů je například úprava mimoúrovňové křižovatky Hořešovice.
Dálnice D7 po dokončení spojí Prahu a Chomutov. Jak jsme ŘSD uvedlo v červnu, z plánovaných 83 kilometrů je nyní zprovozněno 48,6 kilometrů, ve výstavbě je dalších 10,5 kilometru. Zkapacitnění silnice I/7 u Chlumčan uvede Ředitelství silnic a dálnic do provozu v srpnu 2024 a 6 kilometrů dlouhou trasu dálnice na obchvatu Loun v červnu 2023.
Obchvat Loun je částečně v provozu již od konce října tohoto roku. Řidičům začal sloužit nově vybudovaný jízdní pás ve směru na Prahu. Na něj bude sveden veškerý provoz a stavební firmy začnou pracovat na bývalé silnici I/7, která se promění ve druhou polovinu dálnice D7.
Po dokončení zmíněných úseků bude zbývat rozšíření silnice I/7 na dálnici na obchvatu a v okolí Slaného a také technicky složitý úsek vedoucí kolem Postoloprt. Ten se nachází v záplavovém území řeky Ohře a protínají ho dvě železniční tratě. Tento úsek bude dokončen zřejmě jako poslední v roce 2027.
Tomáš Rovný