INZERCE

Nový vlak kategorie ICE by měl jezdit až 230 kilometrů v hodině. Foto: Deutsche Bahn

Nejnovější generace vlaků ICE dorazila do Německa. Schvalovací testy budou brzy zahájeny. Do provozu půjdou za rok v říjnu

Jeho uvedení do provozu je naplánováno na říjen 2024. Parametry pro homologaci jsou takřka vražedné. Oč jde? O nejnovější vlak ICE společnosti Deutsche Bahn. Minulý týden dorazil do Německa první vlak ICE od španělského výrobce Talgo, jak informovaly Deutsche Bahn. V nadcházejících měsících projde vlak nezbytnými schvalovacími zkouškami.

Vlak na své cestě vlak ujel více než 2 000 kilometrů. Jeho předběžným cílem byl vlakový hotel Rail Adventure v dolnosaském Braunschweigu.

Druhá vlaková souprava se zbrusu novými vozy ICE-L naopak dorazila ve stejnou dobu do Rakouska, kde proběhlo další testování v aerodynamickém a klimatickém zkušebním prostředí zkušebny vozidel Rail Tec Arsenal (RTA) ve Vídni. Zde je vlak vystaven všem druhům atmosférických podmínek, od extrémního slunečního světla až po déšť, sníh a led, to vše v kombinaci se simulací větru.

Jakmile budou v Německu dokončeny statické zkoušky pro homologaci ICE L, bude vlak převezen na zkušební trať Żmigród v Polsku nedaleko Vratislavi. Tam budou provedeny dynamické zkoušky při rychlosti až 160 kilometrů v hodině. Později bude vlak testován také v Německu v reálných podmínkách při rychlosti až 230 kilometrů v hodině na trati. Při homologačních jízdách musí dokonce dosáhnout maximální rychlosti 253 kilometrů v hodině.

Nový vlak Talgo je prvním vlakem ICE, který má přízemní přístup – písmeno L v názvu znamená „Low Floor“. V osobní dopravě bude maximální rychlost vlaku 230 kilometrů v hodině. ICE L se skládá z jedné lokomotivy a 17 vozů, včetně vozu bistra/kavárny. Nový vysokorychlostní vlak o délce 256 metrů má celkem 562 míst k sezení, z toho 85 v první třídě a 477 ve druhé třídě.

Dodávka 79 dosud objednaných vlaků je naplánována do roku 2030. První nasazení nových vlaků ICE je plánováno na podzim, zpočátku mezi Berlínem a Amsterdamem.

(nik)