Ranní nehodu dvou vlaků na Domažlicku na místě řeší Drážní inspekce. Přesné příčiny nehody zatím nestanovila, jeden z vlaků však vjel na úsek bez povolení. Nehoda se stala na jednokolejném úseku, před kterým se vlaky měly minout. Po srážce jsou tři mrtví, desítky zraněných a škody jsou do desítek milionů korun.
Jak jsme již uvedli, dnes v ranních hodinách se na železnici staly dvě vážné nehody. Vedle havárie na trati mezi stanicemi Domažlice a Blížejov, kde se srazily dva osobní vlaky, vykolejil u Kralup nad Vltavou nákladní vlak. Mimo trať skončily tři vozy. Omezení na hlavní trati z Prahy na sever se dotkne desítek spojů včetně mezinárodních.
Cestování po železnici je sice statisticky vzato poměrně bezpečné, ale ani této veřejné dopravě se nevyhýbají vážné nehody. Níže přinášíme přehled srážek vlaků s větším počtem obětí za posledních sto let, který sestavila agentura ČTK.
18. září 1928 – Čelní srážku rychlíku s nákladním vlakem ve stanici Zaječí na Břeclavsku nepřežilo 24 nebo 26 lidí.
2. července 1932 – Čelní srážka dvou osobních vlaků v silné bouřce u zastávky Znosim mezi Domašínem a Vlašimí si vyžádala deset mrtvých a 15 zraněných.
20. prosince 1943 – Železniční neštěstí v Praze-Kbelích si vyžádalo 42 mrtvých; na jednokolejné trati se ráno čelně srazily dva vlaky s dělníky cestujícími do továren.
24. prosince 1953 – Srážka rychlíku a osobního vlaku u stanice Šakvice na trati Brno-Břeclav; 103 mrtvých, 83 zraněných.
7. srpna 1956 – Po srážce rychlíku z Bohumína do Prahy se stojícím nákladním vlakem zemřelo u Přerova sedm lidí, 56 zraněných.
27. dubna 1957 – Srážka osobního vlaku s nákladním vagónem mezi Brumovem a Bylnicí si vyžádala deset mrtvých a šest zraněných.
14. listopadu 1960 – Dosud největší železniční neštěstí v historii českých zemí zapříčinila čelní srážka osobního vlaku taženého parní lokomotivou s plně obsazeným motorovým vlakem u obce Stéblová na Pardubicku. Nehoda si vyžádala 118 obětí, zhruba sto lidí utrpělo zranění.
27. srpna 1961 – Při srážce osobního vlaku s nákladními vagóny, které ujely, zemřelo u Vrbna pod Pradědem 19 lidí, 17 zraněných.
25. ledna 1964 – U Zákolan na Kladensku narazil neovladatelný nákladní vlak jedoucí od Kladna do osobní soupravy; zahynulo 14 lidí, 18 bylo zraněno.
21. září 1965 – Srážka nákladního vlaku s osobním vlakem na zastávce Praha-Hloubětín si vyžádala 14 mrtvých a 70 zraněných.
1. listopadu 1969 – Srážka dvou nákladních vlaků mezi Rakovníkem a Lužnou si vyžádala tři mrtvé a tři zraněné.
23. února 1970 – Nedaleko Valašského Meziříčí se srazil osobní vlak s lokomotivou: 11 mrtvých a 15 zraněných.
11. prosince 1970 – Srážka expresu Panonia s vykolejenými vagóny u stanice Řikonín u Tišnova si vyžádala 31 mrtvých a 18 zraněných (jedna žena zemřela v nemocnici).
23. června 1980 – Srážka osobního vlaku s nákladním mezi stanicemi Lhota a Petříkovice na Trutnovsku si vyžádala tři mrtvé a tři zraněné.
2. listopadu 1982 – Srážka osobního a nákladního vlaku mezi Veselím nad Lužnicí a Horusicemi na Táborsku si vyžádala tři mrtvé a deset zraněných
31. března 1988 – Osobní vlak najel do stojícího nákladního vlaku mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice; dva mrtví, 16 raněných.
9. listopadu 1989 – Srážka rychlíku a stojícího osobního vlaku na trati Bohušovice – Lovosice u stanice Nové Kopisty na Litoměřicku; šest mrtvých, 50 zraněných.
25. srpna 1990 – Srážka osobního vlaku s manipulační soupravou u obce Spálov na Semilsku si vyžádala 14 mrtvých a na 32 zraněných.
24. června 1995 – U obce Krouna na Chrudimsku po srážce osobního vlaku s nákladním zemřelo 19 lidí, čtyři byli těžce zraněni.
26. dubna 1996 – Srážka osobního motorového vlaku s nákladním v železniční stanici Hněvice na Litoměřicku; dva mrtví, 41 zraněných.
22. července 2004 – Čelní srážka dvou osobních vlaků u obce Blanice na Strakonicku; dva mrtví, 29 zraněných.
7. července 2020 – Dva mrtvé a 24 zraněných si vyžádala čelní srážka dvou osobních vlaků u obce Pernink na Karlovarsku.
ČTK, red