INZERCE

Nový digitální systém zajistí vyšší bezpečnost, spolehlivost, ale také intenzivnější provoz. Foto: Pixabay

Na sedmi regionálních tratích Němci vyzkouší nové digitální zabezpečovací technologie. Do roku 2035 je chtějí mít v celé zemi

Nové digitální bezpečnostní technologie nahradí v Německu konvenční systémy různých typů. Na zavedení moderních systémů na sedmi regionálních tratích se dohodla německá vláda, dopravce Deutsche Bahn a zástupci železničního průmyslu. Z programu na podporu nových železničních technologií mohou utratit pět set milionů eur.

Na sedmi regionálních tratích v Severním Porýní-Vestfálsku, Porýní-Falc, Durynsku a v Bavorsku letos Němci vymění konvenční zabezpečovací systém za moderní digitální technologie. Do roku 2035 pak modernizaci plánují ve všech spolkových zemích. Digitální systém má zajistit vyšší bezpečnost, spolehlivost, ale také intenzivnější provoz.

Více vlaků, méně CO2

Němečtí sousedé si od digitalizace slibují i hustější a zároveň bezpečnější železniční provoz. Pokud nabídnou další železniční spoje, předpokládají i přesun cestujících z automobilů do vlaků. A tím i snížení emisí oxidu uhličitého.

„Program přináší revoluci v udržitelné mobilitě. Postupující digitalizace nám umožňuje používat více vlaků na stejné trase. A více železnice jednoduše znamená větší ochranu klimatu. Rychlá implementace vysokorychlostního programu jasně ukazuje, že technologie jsou připravené – jsme připraveni zahájit novou éru železniční dopravy s digitalizací a automatizací,“ říká prezident Asociace železničního průmyslu Andre Rodenbeck.

Chytré zabezpečení

Inteligentní koleje samy upozorní na případnou závadu ještě před tím, než k ní skutečně dojde. Poruchám na trati tak bude možné předcházet a nijak to nenaruší plánovaný provoz. Digitální stavědla pak představují základ pro vybavení sítě evropským systémem řízení vlaků (ETCS), který je standardizován v celé Evropě.

500 milionů eur

Digitalizace tratí je financována z vládního balíčku. Ten počítá s investicemi ve výši 500 milionů eur, z čehož se již 100 milionů eur Německo použilo už v loňském roce.

Do roku 2035 mají být digitální technologie součástí všech tratí na území celého Německa. Vyšší kvalita a větší kapacita železnice se tak projeví nejen v osobní, ale i v nákladní železniční dopravě.

Podpora průmyslu

Z objednávek v rámci programu bude těžit i německý průmysl. První kontrakty už podepsalo sedm společností. Řada inovací bude použita poprvé, a tak vznikají nové společnosti a postupně se zavádějí standardy pro digitální technologie. Pro průmysl tento investiční program představuje vznik mnoha pracovních míst.

pdm