INZERCE

Modernizace Masarykova nádraží se blíží, ilustrační snímek. Foto: Ministerstvo dopravy

Modernizace Masarykova nádraží se blíží, hledá se zhotovitel

Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele, který v nejstarší pražské stanici, Masarykově nádraží, zásadně zvýší komfort pro cestující i vlaky. Modernizace rozšíří počet kolejí ze sedmi na devět, chodcům propojí Florenc s hlavním nádražím a zároveň pohodlně a bezbariérově zpřístupní jednotlivá nástupiště. Nejvýraznějším urbanistickým prvkem bude platforma nad kolejištěm. Stavební práce začnou na přelomu roku, jejich dokončení je plánováno na první polovinu roku 2027.

„Už teď plní Masarykovo nádraží podstatnou roli v pražské příměstské dopravě, denně jej využijí desítky tisíc cestujících. Jeho přestavba je součástí modernizace trati do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla. Díky tomuto spojení důležitost nádraží ještě významně vzroste,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. V plném proudu jsou už práce mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště a v úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce.

Masarykovo nádraží se stane podle ministra dopravy Martina Kupky tak součástí spojení na pražské letiště a nabídne moderní zázemí všem cestujícím v centru metropole. Práce by měly odstartovat ještě na přelomu letošního roku, uvedl.

Modernizace rozšíří počet kolejí ze sedmi na devět, přibude také jedno nové nástupiště. Ta stávající projdou rekonstrukcí. K urbanistickému začlenění prostoru nádraží do okolní zástavby přispěje platforma nad celým kolejištěm. Umožní nejen komunikační propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z ní se dostanou eskalátory, schodišti a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení a vznikne tak klidová zóna přímo v centru metropole.

Všech šest nástupišť ve stanici bude mít bezbariérový přístup, jejich nová výška zajistí pohodlný nástup do vlaků. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Stavba bude probíhat za provozu, vyžádá si pouze dílčí omezení odpovídající jednotlivým etapám realizace projektu.

Realizace stavby Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady dosahují téměř čtyř miliard korun.

(mig)