Technologické firmy a komerční call centra by mohla dnes (v neděli 15. března) rozběhnout centrální informační linku a web o koronaviru. Cílem je ulehčit stávajícím číslům, která jsou přetížená. Obzvlášť citlivá je situace kolem tísňové linky 112, kterou si někteří lidé pletou s infolinkou a přetěžují ji. Její kapacity musí vykrývat operační střediska jiných krajů. Celý projekt je odstartován jako pomoc technologických firem v této kritické situaci a přihlásily se do něj stovky dobrovolniků – odborniků.
Dnes nebo nejpozději zítra by měla začít fungovat nová informační linka o koronaviru. Spolu s ní bude spuštěn i nový web, který bude vycházet z oficiálního webu ministerstva zdravotnictví. Za touto aktivitou stojí podnikatelé Jan Barta a Dušan Šenkypl, kteří stojí mj. za společností Pale Fire Capital. Kromě zmíněných podnikatelů se s pomocí nabídla řada dalších podnikatelů i firem. „Zároveň na tomto projektu participuje velké množství firem a jednotlivců – alespoň některé zmiňuji – Martin May (Bindworks), Zdenek Matousek, Honza Slavik, Mluvii (dodava platformu),“ uvedl na svém blogu Jan Barta .Podle něj kapacity svých call center nabídly například společnosti MediaCall, Comdata, goDigital, Conectart, Amax, Invia…).
„Po odsouhlaseni call skriptu hygienou bude tato linka zároveň radit lidem, kteří mají zdravotní indikace. Případně symptomy jak dál postupovat a propojovat je s konkrétními hygienickými stanicemi a fast trackovat případy, které jsou rizikové,“ uvedl dále Barta. Kromě nové centrální informační linky, která má přislíbené od firem provozující call centra kapacity několika stovek operátorů, vznikne také informační web, který bude vycházet ze stránky http://koronavirus.mzcr.cz/ Ten obsahově zajišťuje Ministerstvo zdravotnictví ČR a technologicky Česko.Digital.