INZERCE

Stavba na dálnici. Foto: MDČR

KDU-ČSL chce v Brně obnovit pozici koordinátora dopravních staveb

Pozici koordinátora dopravních staveb chce obnovit KDU-ČSL v Brně. Novinářům to dnes řekl primátorův náměstek Petr Hladík (KDU-ČSL). Podle něj ve městě kvůli špatné koordinaci rekonstrukcí silnic a dalším stavebním pracem vznikají dlouhé kolony. Podle lidovců by koordinátor jednal za město, s krajem, státem, ale i se soukromými firmami, aby stavby koordinoval.

Koalici v Brně tvoří ANO, Žít Brno s podporou Pirátů, KDU-ČSL, Strana zelených a TOP 09. V opozici jsou ČSSD, ODS a KSČM. Oblast dopravy považují za problematickou opoziční i koaliční strany.

KDU-ČSL dnes oznámilo, že hodlá obnovit funkci koordinátora dopravních staveb. „Zrušilo ho minulé vedení města ODS a ČSSD. Od té doby plánuje uzavírky investiční odbor. Podle KDU-ČSL to tam ale nevzládají a v Brně vládne dopravní chaos,“ uvedl lídr kandidátky KDU-ČSL do podzimních komunálních voleb Petr Hladík. Investiční odbor má nyní na starosti hnutí ANO.

Lidovci zřízení pozice podle Hladíka několikrát navrhovali v koalici, ale neuspěli. „Byli jsme ujišťováni, že odbor investiční vše zvládá a uzavírky koordinuje. Často ale býváme svědky dopravního chaosu, který pramení ze špatného a nepřipraveného plánování uzavírek. Pokud bychom po volbách měli být ve vedení města, bude zřízení této funkce jednou z našich podmínek,“ zdůraznil Hladík.

Upozornil na to, že město čeká rekonstrukce kanalizační sítě nebo výměna parovodů za horkovody. Proto město musí být připravené. „Uzavírkám musíme dát logiku. Funkce koordinátora bude podobná jako funkce městského architekta. Bude dohlížet na to, aby plánované uzavírky byly smysluplné, a bude zajišťovat informovanost všech, kterých se bude týkat. Zároveň bude plánovat ideální nastavení objízdné trasy,“ dodal zastupitel městské části Brno-střed Filip Chvátal (KDU-ČSL), který se zabývá dopravou. Podle něj by město mělo zmapovat i nepřehledná a nebezpečná místa pro cyklisty, pěší i řidiče a každoročně dát na odstranění takových míst 50 milionů korun.

-čtk-