Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovoznilo 6,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D6 u obce Krupá ve Středočeském kraji. Práce na prodloužení dálnice z Prahy do Karlových Varů vyšly na 1,54 miliardy korun a většinu nákladů má proplatit Evropská unie z Operačního programu Doprava. Ve výstavbě je dalších téměř 27 kilometrů dálnice D6 včetně odpočívky u Kolešova, uvedlo ŘSD v tiskové zprávě.
Na přelomu roku plánuje ŘSD začít stavět ještě úsek D6 Knínice – Bošov, v příštím roce další dva úseky dálnice D6 zprovozní. „Šest kilometrů nové dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary sloužící jako obchvat Krupé naváže na už zprovozněný úsek od Prahy končící u Krušovic. D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Úsek D6 Krupá začíná západně od obce Krušovice, kde navazuje na úsek D6 u Řevničova dokončený v roce 2020. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka Krupá, dále 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů i čtyři protihlukové stěny dohromady dlouhé přes 1,5 kilometru. Celková délka nového úseku je 6450 metrů.
„Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod a klesnou emisní zátěže a hluk. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka. Nová čtyřpruhová komunikace je výrazně bezpečnější a umožní řidičům plynulejší jízdu,“ uvedl při slavnostním zprovoznění generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová až k jesenické křižovatce se silnicí I/27. Letos v červenci se začal stavět 12,1 kilometru dlouhý úsek Petrohrad – Lubenec, který patří mezi největší dopravní stavby v Česku.
Mohlo by vás zajímat
Zakázku na stavbu úseku dálnice D6 u obce Krupá vysoutěžila na konci roku 2021 společnost Metrostav Infrastructure. Podpis smlouvy mezi ŘSD s firmou Metrostav Infrastructure se o řadu měsíců zpozdil kvůli nejasnostem, zda se na dceřinou firmu také vztahuje opatření soudu, které mateřské společnosti Metrostav tehdy nepravomocně zakázalo účast ve veřejných zakázkách na tři roky kvůli zapojení do korupční kauzy bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha (ČSSD).
(rov)