INZERCE

Spotřeba elektřiny. Ilustrační foto. zdroj: pixabay.com

Do programu úspory energie se přihlásilo přes 54 tisíc zákazníků PRE. Firma na odměnách vyplatí 65 milionů

Pražská energetika (PRE) zkusila motivovat své zákazníky, aby během topné sezóny snížili spotřebu elektřiny výměnou za finanční prémii. A jak to dopadlo? Přihlásilo se přes 54 tisíc zákazníků a 73 procent z nich opravdu dokázalo snížit spotřebu o požadovaných 5 nebo 10 procent. Výsledná úspora elektřiny dosáhla celkem 15 446 MWh, jak PRE informovala v tiskové zprávě.

Princip akce s názvem Prémie spočíval v tom, že zákazníci z řad domácností na začátku a na konci topné sezóny nahráli na speciální webovou stránku PRE fotografie zachycující stav elektroměru. Pokud se jim podařilo v období od listopadu 2022 do března 2023 dosáhnout ve srovnání s předchozí topnou sezónou snížení spotřeby elektřiny, bude jim připsána na zákaznický účet finanční prémie.

V závislosti na distribuční sazbě a hodnotě snížení spotřeby jde o částku od 750 do 3000 korun. Nejnižší odměna se týkala domácností s běžnou sazbou D02, které dokázaly snížit spotřebu aspoň o 5 procent. V případě úspory aspoň 10 procent byla odměna 1500 korun. Domácnosti s dvoutarifní sazbou mohly při úspoře 10 procent energie získat prémii 1500 korun, za úsporu 20 procent dosahovala prémie 3000 korun.

Do akce se vloni na podzim zapojili zákazníci zasláním první fotografie stavu elektroměru celkem 61 451 odběrných míst. Druhé fotografie pak letos na jaře zaslali zákazníci z celkem 54 432 odběrných míst. Tři čtvrtiny přihlášených odběrných míst se sazbou D02 a dvě třetiny dvoutarifních odběrných dosáhlo požadované úspory a prémii získalo.

Všechny domácnosti zapojené do akce meziročně snížily svoji spotřebu elektrické energie celkem o 15 446 MWh. Pražská energetika domácnostem, které uspěly, připíše na zákaznické účty dohromady 64 658 250 korun. Půjde o prostředky ze zisku společnosti a PRE odměnu odečte v rámci nejbližšího vyúčtování spotřeby elektřiny.

„Považujeme za úspěch, že se do programu zapojilo tak velké množství domácností. Ukázalo se, že lidé mají o úspory energií zájem. Motivací k zavedení programu Prémie pro nás byla snaha přispět k tomu, abychom všichni společně úspěšně překonali náročné zimní období. Víme, že pro mnohé domácnosti je současná doba s vysokými cenami energií ekonomicky značně náročná. Chtěli jsme se proto lidem pomoci,“ uvedl k akci generální ředitel PRE Pavel Elis.

Skupina PRE je se svými více než 820 tisíci odběrnými místy třetím největším dodavatelem elektřiny v České republice a prostřednictvím dceřiné společnosti PREdistribuce provozuje distribuční síť na území hlavního města. V posledních letech PRE nabízí také dodávky zemního plynu a doplňkové energetické služby. Čistý zisk celé skupiny za loňský rok dosáhl 3,335 miliardy korun.

(rov)