Po prosincovém otevření dálničního obchvatu u Panenského Týnce se v jarních měsících začne stavět další 4,5 km dlouhý úsek dálnice D7. Ten by měl zajistit dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt. Ředitelství silnic a dálnic počítá s jeho zprovozněním v roce 2024.
Ve směru na Chomutov se stavba napojuje na úsek Louny, ve směru na Prahu navazuje na úsek Sulec, který je již realizován jako čtyřpruhová komunikace.
Součástí stavby D7 Chlumčany je i 160 metrů dlouhý most, který silnici R7 převádí přes údolí Smolnického potoka.
Ve směru na Louny pak následují ještě další tři mosty, za nimiž se pak bude nacházet mimoúrovňová křižovatka Louny-východ, která napojuje město Louny ve směru od Prahy.
Zakázku v hodnotě 1,7 miliardy korun vysoutěžila firma Metrostav Infrastrukture, dceřinná firma Metrostavu. Jak psal Ekonomický deník, mateřská společnost Metrostav totiž dostala od soudu nepravomocný zákaz účastnit se veřejných zakázek, a to kvůli zapojení do korupční kauzy Davida Ratha. Tak staví Metrostav Infrastrukture.
Rok 2022: dalších 26 kilometrů dálnic
V novém roce čeká řidiče otevření 25,5 kilometru dálničních úseků, především další pokračování dálnice D35 nebo obchvat Frýdku-Místku. Otevřou se také obchvaty Církvic, Olbramovic nebo Chýnova. Stavět se začne dalších padesát kilometrů nových dálnic a 92,8 kilometru silnic I. třídy.
„ŘSD se kromě prodloužení D35 v úseku Časy – Ostrov nebo zprovoznění řady obchvatů měst zaměří i na start staveb úplně nových. Odstartuje další část jihočeské D3 mezi Třebonínem a Kaplicemi-nádražím, stavět se začne také na D6 u Krupé či na D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem,“ vysvětluje ministr dopravy Martin Kupka.
Kromě nových dálničních úseků bude zahájena výstavba dalších 23 staveb silnic I. třídy v celkové délce téměř 93 kilometry.
Jana Bartošová