INZERCE

Německá železniční infrastruktura je v žalostném stavu," přiznal před pětiměsíční výlukou klíčové trati ředitel železniční dopravní cesty. Foto: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn chce rušit regionální vlaky na přetížených uzlech

Německá Deutsche Bahn chce zřejmě snížit počet vlaků v regionální dopravě v chronicky přetížených železničních uzlech, jako je Kolín nad Rýnem, aby zlepšila kvalitu provozu a dochvilnost. Do roku 2030 se plánuje renovace 28 koridorů.

Jak informoval portál Kölner Stadt-Anzeiger, mají se konat jednání s dopravními podniky a dopravními svazy o tom, které vlaky by měly být zrušeny.

„Dálková doprava využívá pouze 15 procent všech dostupných vlakových tras. Právě regionální doprava uzavírá a ucpává železniční uzly,“ uvedl člen představenstva DB pro infrastrukturu v Berlíně Berthold Huber.

Podle Hubera bude zapotřebí se zabývat tím, zda lze například vyřadit posilové vlaky, pokud to může stabilizovat provoz a zlepšit dochvilnost. Již nyní existují veřejné orgány, které nahlas přemýšlejí o omezení služeb, protože není dostatek peněz.

Deutsche Bahn oznámily, že obnova stávající sítě linek do konce roku 2027 bude mít absolutní prioritu.

Spolková vláda uvolnila na tento úkol dalších 27 miliard eur. Ty se promítnou do celkové renovace 13 obzvláště důležitých vysoce výkonných koridorů, jako je Riedbahn mezi Frankfurtem a Mannheimem, které budou vždy na pět měsíců zcela uzavřeny, a do malých a středních stavebních opatření, aby byla síť v celém Německu stabilnější.

Do roku 2030 má následovat renovace dalších 28 koridorů. Jejich digitalizace může být podle Deutsche Bahn až druhým krokem.

„Je důležité, abychom se zabývali tím, co naše zákazníky nejvíce trápí, a abychom neutráceli peníze za věci, které mohou být účinné za deset nebo 15 let,“ dodal Berthold Huber.

(nik)