Do trasování kontaktů pozitivně testovaných lidí se zapojují i call centra velkých státních podniků. Prozatím posledním, který se zapojil, jsou České dráhy. Už dříve se zapojil například holding ČEZ. Celkem kontakty obvolává na 1900 „trasovačů“.
Do projektu trasování jsou zapojeny i další významné společnosti působící na českém trhu, jedná se například o Skupinu ČEZ, Komerční banku, Českou spořitelnu, Raiffeisenbank nebo innogy. Za září bylo uskutečněno 145.534 hovorů, operátoři se dovolali jen na 91.536 telefonních čísel, což je 62,9 % dovolatelnosti.
Chytrá karanténa je systém vyvinutý společnými silami Ministerstva zdravotnictví, Armády ČR a Národní agentury pro komunikační a informační technologie, který vede k včasnému zachycení, testování infekčního onemocnění covid-19 a izolaci v karanténě co největšího počtu potenciálně nakažených osob. Součástí toho je ve spolupráci s nakaženými vytipování kontaktů, na které mohli přenést virus.
-chl-