INZERCE

Telefonní operátorka. Ilustrační obrázek od mohamed Hassan z Pixabay

Call centrum ČD pomáhá s trasováním, za tři dny uskutečnilo přes 2000 hovorů

Do trasování kontaktů pozitivně testovaných lidí se zapojují i call centra velkých státních podniků. Prozatím posledním, který se zapojil, jsou České dráhy. Už dříve se zapojil například holding ČEZ. Celkem kontakty obvolává na 1900 „trasovačů“.

Více než 2.000 telefonických hovorů za tři dny zapojení do projektu Chytrá karanténa uskutečnili zaměstnanci Českých drah a dalších podniků ze Skupiny ČD. Do trasování kontaktů pozitivně testovaných se minulý týden zapojilo více než 50 operátorů Zákaznického centra ČD. Podle mluvčího Českých drah Roberta Pagana se zaměstnanci Skupiny ČD zapojili po důkladném zaškolení.
Podle údajů zveřejňovaných na webu ministerstva zdravotnictví se do trasování kontaktů pozitivně testovaných osob zapojuje denně až 1900 operátorů, kteří jsou označováni jako „trasovači“. V září to přitom nejvíce bylo 794 (24. 9.).
Počty trasovačů obvolávajících kontakty pozitivně nakažených osob po jednotlivých dnech v minulém týdnu. Zdroj: Chytrá karanténa

Do projektu trasování jsou zapojeny i další významné společnosti působící na českém trhu, jedná se například o Skupinu ČEZ, Komerční banku, Českou spořitelnu, Raiffeisenbank nebo innogy. Za září bylo uskutečněno 145.534 hovorů, operátoři se dovolali jen na 91.536 telefonních čísel, což je 62,9 % dovolatelnosti.

Statistiky systému Chytrá karanténa za září. Říjnové budou na začátku listopadu. Zdroj: koronavirus.mzcr.c

Chytrá karanténa je systém vyvinutý společnými silami Ministerstva zdravotnictví, Armády ČR a Národní agentury pro komunikační a informační technologie, který vede k včasnému zachycení, testování infekčního onemocnění covid-19 a izolaci v karanténě co největšího počtu potenciálně nakažených osob. Součástí toho je ve spolupráci s nakaženými vytipování kontaktů, na které mohli přenést virus.

-chl-