INZERCE

Návrat ke starým časům. Praha bude největším provozovatelem trolejbusů v republice Foto: Dopravní podnik města Brna

Brno vypsalo tendr na čtyřicet trolejbusů. Nahradí dvacet let stará vozidla

Brněnský dopravní podnik plánuje v příštích čtyřech letech nakoupit až čtyřicet standardních dvounápravových trolejbusů, které by nahradily zhruba dvacet let staré trolejbusy 21Tr a dokonce ještě pár posledních provozních trolejbusů 14Tr z 90. let minulého století. Vypsal proto výběrové řízení. Cena nových vozidel má být 440 milionů korun. Zájemci musí poslat nabídky do 27. října, vyplývá z Věstníku veřejných zakázek.

Zakázka je na maximální množství trolejbusů. Konečný rozsah nákupu bude záležet na finančních možnostech podniku a na dotačních možnostech.

Deset trolejbusů v příštím roce

„Fixní část je na deset parciálních trolejbusů, což je množství, na které jsme aktuálně schopni vyčlenit finance. V závislosti na výsledku výběrového řízení a podpisu smlouvy by mohly být dodané nejdříve v roce 2022,“ uvedla Hana Tomaštíková z brněnského dopravního podniku.

Dopravní podnik se rozhodl po vážně nehodě z 1. dubna 2019 k rozsáhlé modernizaci trolejbusů. Kvůli závadě se tehdy stal jeden z vozů 21Tr neovladatelný a v plné rychlosti narazil prakticky čelně do protijedoucí tramvaje. Téměř zázrakem při této nehodě nikdo nezahynul. Do té doby procházel tento typ vozů generálními opravami. 

Zrušená zakázka

Obnova měla být rychlejší, jenže podnik letos na jaře zrušil tři tendry na celkem 120 trolejbusů různých typů. Jednu ze soutěží totiž zrušil antimonopolní úřad na podnět Škody Electric. Zadávací dokumentace byla víceméně stejná, proto se ji podnik rozhodl pro všechny další tendry přepracovat.

Přes komplikace při výběrových řízeních by se mělo ještě do konce roku dostat do Brna dvacet nových článkových trolejbusů typu 27Tr, které pocházejí od Škody Electric a jezdí s karoserií od polského výrobce autobusů Solaris. Za jeden vůz zaplatí podnik necelých dvanáct milionů korun.

(čtk)