Až 628 milionů chce dát pražský dopravní podnik za 20 trolejbusů

Logo pražského dopravního podniku.

Pražský dopravní podnik (DPP) nakoupí 20 velkokapacitních trolejbusů, které budou primárně jezdit na autobusové lince 119 letiště v Ruzyni. Za vozidla zaplatí maximálně 628 milionů korun bez DPH. V tendru bude podnik nyní hledat dodavatele. První vůz by mohl dorazit na podzim roku 2022 a v provozu pak na jaře 2023. ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. DPP spolu s městem chystají elektrifikace také dalších tratí.

Trolejbusy pro Prahu budou dlouhé minimálně 23 a maximálně 25 metrů a vybaveny musí být minimálně 40 až 55 místy k sezení a dalšími místy pro cestující na vozíku. Součástí bude klimatizace a kamerový systém. Konstrukční rychlost bude alespoň 70 kilometrů v hodině a dojezd na baterii podnik požaduje minimálně 11 kilometrů s životností akumulátorů minimálně 60 měsíců.

Pro nabíjení trolejbusů vzniknou dobíjecí stanice v obratištích na Veleslavíně a na letišti a zároveň se bude v polovině trati dobíjet z troleje. Výstavba potřebné infrastruktury by měla začít v roce 2022. Projekt má již kladné posouzení vlivu na životní prostředí v řízení EIA. DPP nyní dokončuje projektovou dokumentaci pro stavební a územní řízení.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic. Na lince číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně pak plánuje nasadit elektrobusy. Elektrifikovány by měly být rovněž čtyři autobusové linky na levém břehu.

Autobusová doprava na území Prahy tvoří přibližně třetinu jízd v MHD. Celkem jde přibližně o 1200 autobusů, které ročně spotřebují na 30 milionů litrů nafty a najezdí 67,9 milionu kilometrů. Vozy vyprodukují přibližně 67.900 tun CO2.

-čtk-