INZERCE

Pouze jedna baterie dokázala zrychlit vlak na rychlost přesahující 75 mil za hodinu, což jasně ukazuje, že tato technologie dokáže vjíždět a vyjíždět ze stanic pouze v režimu s nulovými emisemi. Foto: Hitachi Rail

Test baterií v příměstské dopravě ve Velké Británii předčil očekávání

Společnosti Angel Trains, Hitachi Rail a TransPennine Express slaví úspěšné dokončení prvního testu meziměstských baterií ve Velké Británii na severu Anglie. Výkonná akumulátorová technologie o výkonu 700 kW splnila a v některých případech dokonce překonala klíčové cíle testu.

V testu se ukázalo, že nová technologie uspoří náklady na palivo o 35 až 50 procent, což překračuje předchozí prognózy až o 30 procent.

Pouze jedna baterie dokázala zrychlit vlak na rychlost přesahující 75 mil za hodinu, což jasně ukazuje, že tato technologie dokáže vjíždět a vyjíždět ze stanic pouze v režimu s nulovými emisemi, což zlepšuje kvalitu ovzduší a snižuje hlukovou zátěž.

Vlak byl schopen dosáhnout všech dojezdových časů a požadavků na kapacitu, takže může splnit požadavky na harmonogram operátorů.

Baterie je stejně těžká jako vznětový motor a je instalována ve stejném prostoru jako podvozek, což zajišťuje minimum rizika degradace trati a žádný dopad na životní prostředí pro cestující.

„Úspěšné absolvování testů dokazuje, že tato technologie baterií funguje a poskytuje různé aplikace pro levnější, ekologičtější a spolehlivější cestování,“ uvedla společnost Hitachi Rail.

Dnes jediná baterie umožňuje tišší a bezemisní cestování do a z neelektrifikovaných stanic. Během testování poháněl vlak kilometr před stanicemi a za nimi, plynule se přepnul zpět na dieselové motory při zachování účinnosti a doby jízdy. Tato technologie dokáže okamžitě snížit hlukovou zátěž a zlepšit kvalitu ovzduší.

Úspora nákladů na pohonné hmoty předčila očekávání. Výsledky testů ukazují, že jediná baterie může poskytnout úsporu paliva 35 až 50 procent. Úspor nákladů na pohonné hmoty lze dosáhnout nastavením vlaku, využitím baterie a stylem jízdy. V několika případech bylo dosaženo padesátiprocentní úspory při testech v režimu Eco, ve kterém baterie plně napájí vlaky na úsecích trati a při výstupu ve stanicích.

Během zkušební jízdy umožnil výkon z baterií vlaku jet v bateriovém režimu pouze s dojezdem kolem 70 mil, což je ovšem více než dostatečný dojezd pro překonání mostů, tunelů, stanic a konečných úseků tras.

Společnost Hitachi Rail je připravena dodat další fáz

ei plně meziměstského bateriového elektrického vlaku. Na základě reálných dat by takový vlak měl dojezd mezi 100 až 150 kilometry. Tyto rozsahy mohou pokrýt významné úseky neelektrifikovaných tras, což eliminuje potřebu drátů v tunelech nebo stanicích a potenciálně ušetří stovky milionů liber na elektrifikačních projektech.

Hitachi Rail je jediným výrobcem vlaků, který vyvíjí bateriový produkt s využitím britského dodavatelského řetězce baterií. Investice ve výši 17 milionů liber pomohla rozvíjet nové dovednosti a rozšířit dodavatelský řetězec na severovýchodě, včetně partnerství s Turntide Technologies v Sunderlandu.

Společnost Hitachi Rail se zaměřuje na inovace ve Velké Británii a domácí dodavatelský řetězec a podporuje vládní průmyslovou strategii a rozvíjí sektor baterií. Společnost má v úmyslu použít tuto technologii baterií v dalších vlacích a velkých vozidlech po celém světě, čímž vytvoří příležitost pro export baterií z Velké Británie.

Při pohledu do budoucnosti spolupracuje společnost Hitachi Rail se společností Innovate UK a University of Birmingham na vývoji bateriové technologie nové generace, která poskytuje řadu řešení pro splnění potřeb zákazníků.

Společnost Hitachi Rail je připravena využít své dovednosti a technologie k dodání nových bateriových vlaků nebo modernizaci stávajících vozových parků. V současné době probíhají diskuse s vládou a železničním průmyslem, aby se určily další kroky pro tuto technologii.

„Železnice je již nyní nejekologičtější formou veřejné dopravy a úspěch tohoto pokusu vydláždí cestu pro ještě ekologičtější a spolehlivější cestování pro miliony cestujících. Tato technologie bude hrát klíčovou roli při plnění našich ambiciózních plánů na transformaci a dekarbonizaci železnice a mohla by otevřít dveře k cenově dostupnějšímu rozšíření sítě pro komunity po celé zemi,“ uvedl britský inistr železnic Lord Hendy.

„Investice a inovace společnosti Hitachi v oblasti bateriových technologií ukazují, že železniční průmysl a výroba mají na severovýchodě světlou budoucnost. Severovýchod je synonymem vynalézavosti a úspěšný test vlaků poháněných bateriemi je silným hlasem důvěry v náš region. Jsme regionem, který přinesl světu motory poháněné uhlím; Nyní dodáváme čisté vlaky, které nám pomohou vybudovat nejekologičtější veřejnou dopravu v zemi a zajistit přechod na nulové čisté emise. Budujeme si pověst globálního lídra v oblasti elektrických vozidel a bateriových technologií, což ukazuje, jak mohou společnosti jako Hitachi a jejich kvalifikovaná pracovní síla hrát vedoucí roli při uvolňování prosperity a příležitostí pro region a zemi,“ uvedl zástupce místní samosprávy Kim McGuinness.

„Každý by měl být nesmírně hrdý na to, že vytvořil technologii baterií, která během celého zkušebního období neměla žádné poruchy. S využitím našich globálních odborných znalostí vytvořila společnost Hitachi Rail novou technologii, která znamená, že nejekologičtější druh dopravy se právě stal ekologičtějším. S investicí ve výši 17 milionů liber do nových čistých technologií jsme připraveni dodávat nové i modernizované flotily meziměstských baterií. To zajistí nejen levnější, ekologičtější a spolehlivější cestování po železnici, ale také vytvoří nové příležitosti pro pokročilou výrobu, což podpoří průmyslovou strategii severovýchodu,“ doplnil generální ředitel společnosti Hitachi Rail pro Velkou Británii a Irsko Jim Brewin.

Před dvoustým výročím železnice Stockton-Darlington se zdá být příhodné, že společnost Hitachi vytvořila železniční technologii budoucnosti právě zde, v místě zrodu moderních železnic.

„Tato investice společností Angel Trains a Hitachi Rail v hodnotě několika milionů liber prokázala výhody, které může technologie baterií přinést stávajícím i novým vozovým parkům a pohánět ekologičtější způsob dopravy, který je přínosem pro cestující i životní prostředí. Rád bych velmi poděkoval společnostem Hitachi Rail a TransPennine Express. Jsme hrdí na to, že jsme byli schopni podpořit kvalifikovaná pracovní místa a dodavatelský řetězec na severovýchodě, a těšíme se na další investice do technologií, vlaků a infrastruktury, které vytvoří ekologičtější a nákladově efektivnější železnici,“ dodal generální ředitel společnosti Angel Trains Malcolm Brown.

Tento důležitý projekt staví na globálních odborných znalostech společnosti Hitachi v oblasti baterií, které zahrnují dodávku prvního bateriového osobního vlaku na světě v Japonsku a představení Masaccia, prvního hybridního vlaku poháněného bateriemi v Evropě v Itálii v roce 2022. Vývoj technologií postupuje rychlým tempem a společnost Hitachi Rail nedávno představila novou meziměstskou verzi vlaku s cílem přinést novou platformu EuroMasaccio na další evropské trhy.

Po celém světě jezdí tisíce vlaků s dieselovým pohonem, které bude nutné dekarbonizovat, aby byly splněny cíle nulových čistých emisí. V Itálii Masaccio okamžitě snížilo emise CO2 o 50 % ve srovnání s dieselovými vlaky, které nahradilo. Schopnost nahradit dieselové motory výkonnými bateriemi a odemknout levnější částečnou elektrifikaci by mohla vytvořit nízkonákladovou cestu k dekarbonizaci železnic po celém světě.

(nik)