INZERCE

Polský Budimex připravil kanceláře v Trutnově a Žacléři. Foto: Budimex/Youtube

Budimex tendr na dostavbu D11 nevzdává. Odvolá se k ÚOHS

Polská společnost Budimex i nadále usiluje o tendr na dostavbu úseku D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem. Po vyloučení z výběrového řízení jako další krok plánuje podat odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) s termínem do dnešního dne, tedy 10. června. Informovala o tom mluvčí firmy Diana Zyglewská.

„Domníváme se, že je tento postup vhodný, protože jsme si jisti, že je naše nabídka vysoce konkurenceschopná a naše reference jsou v souladu s požadavky projektu D11,“ doplnila mluvčí.

Odvolání Budimexu přichází poté, co Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) v prvním červnovém týdnu zamítlo námitky polské společnosti proti jejímu vyloučení z výběrového řízení na stavbu úseku D11. „Nyní tak probíhá lhůta pro podání přezkumu postupu zadavatele na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ze strany neúspěšného uchazeče,“ uvedl tehdy generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

K vyloučení z tendru došlo o měsíc dříve po rozhodnutí ÚOHS, podle kterého společnost Budimex nesplnila podmínku technické kvalifikace. Firma následně podle ŘSD plnění kvalifikačních kritérií přes opakované výzvy nedoložila.

Generální ředitel ŘSD poté oznámil, že se uskuteční standardní hodnocení účastníků tendru, kteří byli další v pořadí. Nové výběrové řízení se vypisovat nebude. Zahájení realizace stavby se kvůli vývoji v tendru může podle Mátla posunout až na letošní podzim, ŘSD přitom původně počítalo s datem 19. prosince 2023.

Budimex nabídl v soutěži nejnižší cenu 11,35 miliardy korun bez DPH, šlo 87 procent původně předpokládané ceny. Jako druhé se v pořadí umístilo sdružení vedeného společností MI Roads, které zároveň stálo za podáním námitek proti polské společnosti Budimex. Sdružení nabídlo v tendru dostavbu D11 za 11,71 miliardy korun bez DPH.

Podle plánů ŘSD se má na D11 prioritně vybudovat tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který by měl navázat na polskou rychlostní silnici S3. Jak už dříve Mátl uvedl, česká strana by chtěla zmíněný úsek otevřít v roce 2025. Na termínem aktuálně vidí otazník. Celý úsek Trutnov – státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, měl být podle původních plánů hotový v roce 2027.

(teč)