Správa železnic vyhlásila další soutěž na projektanta vysokorychlostní trati. Projektanti připraví dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku vysokorychlostní trati Podřipsko, který propojí Prahu s Lovosicemi. Trať je součástí nového železničního spojení z hlavního města do německých Drážďan.
Správa železnic vyhlásila další veřejnou zakázku na dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí DÚR pro novou síť vysokorychlostních tratí (VRT). Úsek VRT Podřipsko je součástí trati Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, která zajistí napojení českých železnic na evropskou vysokorychlostní infrastrukturu.
Projektanti připraví detailní technická řešení trati nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí. Součástí dokumentace bude také organizace výstavby tohoto bezmála 60kilometrového úseku. Veřejná zakázka rovněž počítá s přípravou podkladů pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí (EIA) a také se zpracováním digitálního modelu ve standardu BIM.
Dokumentace pro územní rozhodnutí identifikuje konkrétní pozemky potřebné pro výstavbu VRT. Správa železnic předpokládá ukončení územního řízení pro tento úsek v roce 2023. První soupravy by na trať měly vyjet kolem roku 2030.VRT Podřipsko je projektována na rychlost až 320 km/h, sloužit bude pouze osobní dopravě.
Na trati vznikne terminál vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem, na jehož podobu a provedení vyhlásila Správa železnic architektonickou soutěž. V souladu s koncepcí VRT v České republice jsou na tomto úseku plánovány dva sjezdy na stávající železniční síť. Pro zvýšení dostupnosti rychlé dopravy jsou navrženy u Lovosic a Litoměřic. VRT Podřipsko zkrátí od spuštění svého provozu cestu z Prahy do Ústí nad Labem o téměř půl hodiny. Kvalitnější dopravní spojení ale nabídne především obyvatelům jihovýchodní části Ústeckého a přilehlých oblastí Středočeského kraje.
(nik)