Plánované rozšíření nejstaršího úseku Pražského okruhu mezi Slivencem a Třebonicemi získalo souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí (MŽP) při posuzování vlivu stavby na okolí (EIA).
Úpravy nejstarší části Pražského okruhu mají začít do tří let. Ministerstvo životního prostředí ve stanovisku EIA, na které dnes upozornil server zdopravy.cz, dalo řadu podmínek, například výstavbu protihlukových stěn či osazení bariér pro ochranu obojživelníků.
V úseku se nyní často tvoří kolony, rozšíření dálnice má zajistit trvalý provoz v režimu tři plus tři jízdní pruhy. Nyní bude následovat zpracování dokumentace pro společné územní a stavební řízení, stavba by měla začít v roce 2023. Stavbaři přidají jeden jízdní pruh pro každý směr jízdy a upraví čtyři mimoúrovňové křižovatky, mosty a odvodnění.
Takzvaný úsek 515, měřící 6,8 kilometru, navazuje na část Lahovice-Slivenec těsně před mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec na kilometru 15,7 a sahá až před mimoúrovňovou křižovatkou Třebonice na kilometru 22,5. Stavba je součástí schváleného územního plánu hlavního města Prahy, územních plánů obcí Ořech, Zbuzany, Jinočany a Chrášťany a zásad územního rozvoje Středočeského kraje.
Nejstarší úsek Pražského okruhu byl zprovozněn v roce 1983 a nyní patří k nejzatíženějším. Kromě tranzitní dopravy od dálnice D1 k D5 je značně využívaný i ve směru z centra od Jižní spojky přes ulici K Barrandovu ve směru k dálnicím D5, D6 a D7.
-čtk-