Do trasování kontaktů pozitivně testovaných lidí se zapojují i call centra velkých státních podniků. Prozatím posledním, který se zapojil, jsou České dráhy. Už dříve se zapojil například holding ČEZ. Celkem kontakty obvolává na 1900 „trasovačů“.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2020/10/pocty-trasovacu-po-dnech-minuly-tyden.png)
Do projektu trasování jsou zapojeny i další významné společnosti působící na českém trhu, jedná se například o Skupinu ČEZ, Komerční banku, Českou spořitelnu, Raiffeisenbank nebo innogy. Za září bylo uskutečněno 145.534 hovorů, operátoři se dovolali jen na 91.536 telefonních čísel, což je 62,9 % dovolatelnosti.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2020/10/souhrnny-prehled-chytre-karanteny-za-mesic-zari-202.png)
Chytrá karanténa je systém vyvinutý společnými silami Ministerstva zdravotnictví, Armády ČR a Národní agentury pro komunikační a informační technologie, který vede k včasnému zachycení, testování infekčního onemocnění covid-19 a izolaci v karanténě co největšího počtu potenciálně nakažených osob. Součástí toho je ve spolupráci s nakaženými vytipování kontaktů, na které mohli přenést virus.
-chl-