Hygienická služba zveřejnila informace o tom, že zřizuje linku o koronaviru na čísle 1221. Na rozdíl od linky 1212, kterou pomohli „postavit“ týmy call center a technologických nadšenců v první vlně koronaviru, která byla zdarma, je tato linka zpoplatněna. Cena je 5 korun za minutu. Na problém upozornila včerejší reportáž České televize.
1212 není totéž co 1221. Zatímco první číslo infolinky bylo zdarma, za druhé se platí 5 korun za minutu. Což je docela vysoká částka. Na problém s podobností čísel a vysokou cenou upozornila Česká televize.
Po medializaci tohoto tématu jako první zareagovala společnost T-Mobile, šéf její divize Public Affairs a externí komunikace Petr Jonák uvedl, že společnost o účelu linky nevěděla. „Ráno jsem požádal kolegy, ať linku udělají bezplatnou, měli by to zprocesovat během dneška. Kdokoliv má číslo u nás, bude na tu linku volat zdarma,“ dodal Jonák, který je přímo podřízen bude Juraji Bónovi, výkonnému řediteli T-Mobile CR.
Podle informací Ekonomického deníku již probíhají jednání Asociace provozovatelů mobilních sítí, jak se k tomuto případu postavit.
V polovině března vznikla první informační linka o Coronaviru s číslem 1212, která byla díky nadšení a obav z neznámého zdarma. Podrobně jsme její vznik popsali v textu Nová informační linka 1212 o coronaviru má ulehčit přetíženým linkám. Vznikla ve spolupráci soukromníků se státem
Vývoj v kauze „1221“ budeme nadále sledovat.
-red-