Výstavba obchvatu Náchoda, který má z města odvést tranzitní dopravu, se dostává do zásadní fáze. V říjnu začne ražba 363 metrů dlouhého tunelu Dolní Radechová. Část tunelu má být hloubená, část ražená.
Termín oznámil na sociální síti X šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Na obchvatu se dělají zemní práce, přeložky inženýrských sítí a zakládají se mosty, kterých má být 16.
Jámu pro portál tunelu Dolní Radechová začali stavbaři hloubit v srpnu. Zástupci ŘSD už dříve uvedli, že délka výstavby tunelu ovlivňuje délku celého projektu. Tunel bude mít dvě ražené části o délce přibližně 300 metrů, hloubená bude část uprostřed. Celý tunel by měl být proražený do jara 2026.
Pro ražbu stavbaři vybrali takzvanou Novou rakouskou tunelovací metodu. Počítá s použitím trhavin. Nejde o jediný tunel na obchvatu, další stometrový u obce Kramolna má být hloubený.
Mohlo by vás zajímat

Stavba obchvatu, na který čekal Náchod přes dvě dekády, začala letos v březnu. Práce by měly podle předpokladů trvat 36 měsíců, hotovo tak má být v roce 2028.
6,5 kilometru dlouhou stavbu buduje za 3,18 miliardy korun bez DPH sdružení firem v čele se společností Eurovia CZ ze skupiny Vinci, členy jsou firmy Stavby mostů, Marti a Eurovia SK.
Roky čekání
Součástí projektu bude i 930 metrů dlouhá přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou a dvě mostní estakády o celkové délce 583 metrů. Pravomocné územní rozhodnutí pro stavbu obchvatu získalo ŘSD v roce 2017. Jeho vydání trvalo úřadům osm let.
Čtěte také: Stavba obchvatu Náchoda odstartovala. Město na ni čekalo léta
Náchod patří v Královéhradeckém kraji k městům nejvíce zatíženým dopravou. Stavba má po svém dokončení svést mimo město tranzitní dopravu ze silnice I/33 mezi Hradcem Králové a hraničním přechodem do Polska.