Pokud internetový prodejce Shein nedá své obchodní praktiky do souladu s právními předpisy EU na ochranu spotřebitele, hrozí mu pokuta, varovala Evropská komise.

Podle vyšetřování Shein porušuje evropská pravidla například falešnými slevami, nátlakovými prodejními technikami nebo klamavými informacemi ohledně vrácení zboží.

Brusel společně s národními regulátory zastoupenými v síti pro spotřebitelskou politiku (CPC) vyzval firmu k nápravě. Shein má teď měsíc na to, aby se k výtkám vyjádřil a předložil plán nápravných opatření. Případná pokuta by se vypočítala z obratu firmy v dotčených členských státech.

Zjištěné nedostatky se týkaly také zavádějících označení produktů, nepravdivých tvrzení o udržitelnosti, chybějících nebo skrytých kontaktních údajů a zamlčování informací o odpovědnosti třetích stran.

Mohlo by vás zajímat

Italové v protiútoku

Evropská komise (EK) zároveň vede s firmou samostatné vyšetřování ohledně předpisů o digitálních službách (DSA). Ty Shein od loňského roku označují za takzvanou velmi velkou on-line platformu (VLOP) s přísnějšími povinnostmi stran transparentnosti a bezpečnosti.

Vyšetřování Sheinu vede spotřebitelská síť CPC pod vedením úřadů v Belgii, Francii, Irsku a Nizozemsku a vychází mimo jiné ze stížností evropských spotřebitelských center.

Vedle aktuálního řízení koordinovaného komisí čelí Shein také samostatnému přezkumu ze strany italského antimonopolního úřadu. Podle EK je zásah proti Sheinu součástí širší strategie k zajištění bezpečnějšího a udržitelnějšího elektronického obchodování.