Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se blíží k dotažení tendru výstavby dalšího úseku dálnice D6, která spojí Karlovarský kraj s Prahou. Veřejná zakázka na část Žalmanov – Knínice s předpokládanou hodnotou 3,3 miliardy korun se má uzavřít 26. března. Projekt navazuje na stavbu úseku Knínice – Bošov, který začalo stavět ŘSD v polovině března. Napojit se má také na stavbu Žalmanov – Olšová Vrata.

Úsek Žalmanov – Knínice je dlouhý téměř sedm kilometrů a stavba je navržená převážně v nové stopě. Půjde o čtyřpruhovou komunikaci se středním dělícím pásem o šířce 3,5 metru. Stavba začíná východně od obce Zlatá Hvězda v místě napojení na úsek Knínice – Bošov. Odtud trasa vede podle informací k tendru vlevo od stávající silnice I/6, přechází přes údolí Ratibořského potoka a přes přeložku silnice II/606.

Po vykřížení původní silnice I/6 se levotočivým obloukem dostává do souběhu s touto silnicí a dále pokračuje jako severovýchodní obchvat obce Bochov. Před křížením se železniční tratí je navržena mimoúrovňová křižovatka Bochov. Následuje křížení se železniční tratí, odkud je trasa vedena v souběhu s touto železniční tratí až k údolí Bochovského potoka, které překonává estakádou. Následuje pravostranný oblouk, kterým se trasa dostává do stopy původní silnice I/6.

Stávající silnice zůstane zachována jako doprovodná komunikace. V blízkosti obce Herstošice ji dálnice D6 v ostrém úhlu kříží. I z toho důvodu je podle ŘSD navržená přeložka původní komunikace. Stavba si vyžádá také přeložky komunikací nižších tříd.

Mohlo by vás zajímat

Součástí stavby úseku Žalmanov – Knínice je také devět mostních objektů. Jedná se o šest mostních objektů na dálnici D6, dva nadjezdy a jeden železniční most. Nejvýznamnějším z nich je most přes údolí Bochovského potoka, který se skládá ze dvou samostatných nosných konstrukcí. Každá z nich je navržena pro jeden jízdní směr. Celková délka mostu je přibližně 212 metrů.

ŘSD také už odstartovalo stavbu 7,9 kilometru dlouhého úseku Knínice – Bošov. Cena projektu je 2,34 miliardy korun bez DPH. Řidiči by po této části D6 měli začít jezdit koncem roku 2027. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) se aktuálně staví téměř 35 kilometrů dálnice D6.

„Právě D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již letos v září se řidiči mohou těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských úseků u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř 15 kilometrů, de facto tak dokončíme D6 ve Středočeském kraji. Děláme vše pro to, aby celá dálnice z Prahy do Karlových Varů byla hotová v roce 2028,“ uvedl už dříve Kupka.

Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. Letos v září otevře ŘSD dva úseky ve Středočeském kraji a odpočívku Kolešov, na přelomu letošního a příštího roku pak dva kilometry dlouhý úsek navazující na obchvat Lubence.

„V příštím roce plánujeme zahájit realizaci zbylých dvou úseků dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.