Železniční vlečka v litvínovském výrobním areálu společnosti Orlen Unipetrol Doprava je nově elektrifikovaná. Projekt za 97 milionů korun spadá do strategie skupiny na dekarbonizaci výrobních areálu a provozů. Polovina nákladů na jeho financování putovala pod záštitou Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) z Evropské unie a prostředků Fondu soudržnosti v rámci programu Doprava 2021 – 2027.
Podle informací Orlenu je železniční vlečka Litvínov klíčovým logistickým centrem pro železniční přepravu chemických surovin, petrochemických produktů, pohonných hmot a dalších materiálů v rámci areálu i mimo areál.
Projekt zahrnuje elektrifikaci celkem 7,36 kilometru železničních kolejí na předávacím nádraží, které propojuje závodovou a státní železniční síť. Nově instalované trakční vedení umožňuje elektrickým lokomotivám samostatné odstupování nebo nastupování na vlaky, bez čekání na přestavení dieselovou vlečkou.
„Investice do elektrifikace je dalším krokem v naplňování naší strategie udržitelnosti a snižování uhlíkové stopy. Vybudováním trakčního vedení na předávacím nádraží jsme dosáhli optimalizace provozu nejen na lokální úrovni, ale i plnohodnotného napojení na celostátní dráhu. To přispívá k vyšší bezpečnosti, úsporám nákladů, času a efektivnějšímu nasazení našeho moderního vozového parku,“ uvedl jednatel společnosti Orlen Unipetrol Doprava Jaroslav Dvořák.
Mohlo by vás zajímat
Společnost Orlen Unipetrol Doprava v České republice a se smluvními partnery zajišťuje přepravu do sousedních zemí, ale i do oblasti Beneluxua balkánských zemí. Kromě přepravy chemických produktů se zaměřuje na spedici, pronájem železničních vozů, na opravárenské a čisticí služby a na konzultační činnost.
Skupina Orlen Unipetrol je největší rafinérskou a petrochemickou společností v Česku. Zaměřuje se na zpracování ropy a na výrobu, distribuci a prodej pohonných hmot a petrochemických produktů – zejména plastů a hnojiv.