Letiště Brno plánuje letos navýšit počet pravidelných linek ze dvou na čtyři, nově bude možné létat od března přímo do Říma a Malagy. Chystá také investice do služeb pro cestující a modernizace areálu. V loňském roce mohli cestující z brněnského letiště vyrazit do třiatřiceti destinací. Letiště loni odbavilo 750 tisíc lidí, meziročně je to o devět procent více.

„Potřetí v řadě jsme zaznamenali meziroční nárůst počtu odbavených cestujících. Je to pro nás důkaz, že obliba cestování se mezi lidmi drží na vysoké úrovni a máme radost, že této poptávce můžeme vyjít vstříc nabídkou nejen v podobě charterových letů, ale i pravidelných linek,“ uvedl člen představenstva Letiště Brno Jiří Filip.

Mezi nejvytíženější destinace patřil loni podle informací Letiště Brno tradičně Londýn. Pravidelnou linku do Stanstedu využilo od ledna do prosince 98 tisíc cestujících. Druhá v pořadí byla egyptská letoviska Marsa Alam a Hurghada a dále bulharský Burgas.

Další pravidelnou linku do italského Bergama využilo v období od března do října přes 21 tisíc cestujících. Vůbec nejvíce cestujících prošlo letištěm v červenci a v srpnu, dohromady jich bylo více než 333 tisíc. Celkový počet pohybů letadel se v Brně dohromady vyšplhal zhruba na 26 tisíc.

Mohlo by vás zajímat

Novou pravidelnou linku do Malagy bude provozovat společnost Ryanair a létat bude vždy v pondělí a ve čtvrtek. Úvodní let se uskuteční 31. března. O týden dříve, konkrétně 23. března, zahájí provoz linka do Říma, kterou bude provozovat italský dopravce Aeroitalia, létat bude ve čtvrtek a v neděli.

„Nová spojení do turisticky mimořádně atraktivních evropských metropolí považujeme za velký úspěch. Řím navíc díky svému uzlovému letišti nabízí skvělé možnosti pro další cestování po Evropě, a hlavně i mimo ni. Brno a Morava se tak stanou dostupnější pro návštěvníky z celého světa,“ doplnil Filip.

Provoz na letišti neustává ani v zimě. Z Brna se létá do thajského Phuketu a nově také na Mauricius. Obě destinace obsluhují v období od listopadu do dubna letadla Boeing 787-9 Dreamliner s kapacitou 359 lidí.

Letiště Brno odbavuje také cargo lety. Nákladní lety v každodenním spojení s centrálními překladišti v Paříži a Lipsku operovaly v Brně loni společnosti FedEx a DHL. Další napojení do své sítě linek zaštitují systémem RFS (Road Feeder Service) letecké společnosti EVA Air, LOT a nově také Qatar Airways. Celkový objem odbaveného nákladu za rok 2024 činil 11 800 tun, což oproti roku 2023 znamená mírný nárůst.

Letiště Praha v loňském roce investovalo 78 milionů korun, nejvíce peněz putovalo do parkoviště pro cestující a rozšíření odbavovací plochy pro letadla. Letošní investice budou dle odhadů letiště dosahovat vyšších desítek milionů korun.

„Plánujeme pokračovat v rozšiřování zákaznického parkoviště. Další investice poputují do rozvoje odbavovacích ploch a oprav provozních ploch. Kromě toho průběžně modernizujeme technické vybavení pro odbavování letadel, odmrazovací vozidla či nakladače kontejnerů pro cargo přepravu,“ upřesnil Filip s tím, že v rozvojových plánech letiště se také počítá s novým zázemím pro byznys aviation.