Další dynamický nákupní systém, tentokrát na dodávku kancelářských potřeb, připravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR. Za čtyři roky jsou úředníci ochotni za jejich dodávky ochotni zaplatit 173 milionů bez DPH.
Ministerstvo práce a sociálních věcí si v poslední době oblíbilo vypisování „hromadných“ nákupních položek – tzv. „dynamického nákupního systému (DNS)“. Naposledy jsme o DNS psali v textu MPSV nakoupí bílou techniku za 16 milionů. Informovali jsme také o stomilionové zakázce na nábytek.
Nyní úředníci MPSV připravili tendr na dodávku kancelářských potřeb na 4 roky. Celkově jsou za její plnění ochotni zaplatit 173 milionů korun bez DPH. Požadují, aby například v případě kancelářského papírenského zboží bylo minimálně 50% vyrobeno z recyklovaného sběrového papíru. „Sběrová vlákna zahrnují recyklovaná vlákna od konečných spotřebitelů – ze sběru, od tiskáren, knihařství apod. Zadavatel nepřipouští opětovné využití materiálů vyprodukovaných v procesu a schopných recyklace v rámci téhož procesu, v němž vznikly (zmetkový papír – vlastní výroby nebo koupený). Vlákna z panenské (nerecyklované) suroviny musí pocházet z legálních zdrojů a šetrně obhospodařovaných lesů. Při výrobě nesmí být použit chlór při bělení. Podíl plastu musí být co nejnižší. Zadavatel nepřipouští plastovou laminaci (neoddělitelné spojení s papírem),“ uvádí se v zadávací dokumentaci.
MPSV také specifikuje další ekologické požadavky na dodávané zboží:
V rámci této zakázky se budou nakupovat psací potřeby, bloky, šanony, papírové krabice na spisy, papíry do flipchartů a další stovky položek. Detailní specifikace je zveřejněna na profilu zadavatele. Ministerstvo však všechny věci nespotřebuje samo. Stejně jako v předchozích případech vypisování dynamických nákupních systémů, vystupuje v tomto případě jako tzv. centrální zadavatel, čili zakládá DNS pro všechny své podřízené organizace.
Seznam organizací, pro které MPSV zařizuje DNS
Zájemci o účast v tendru se mohou přihlásit do 7. dubna.
Jiří Reichl