Skupina Vinci Construction CS zvýšila loni své výnosy v Česku a na Slovensku na 31,2 miliardy korun, je to o šest procent více než v předchozím roce. Celkový zisk ale klesl, mimo jiné i kvůli propadu dceřiné společnosti Eurovia CS.
Propad zisku skupiny před zdaněním a odpisy (EBITDA) byl o 19 procent na 1,9 miliardy korun. Samotná Eurovia podle výroční zprávy utržila v loňském roce 20,2 miliardy korun, o devět procent meziročně více. Zároveň ale vykázala ztrátu ve výši 284,4 milionu korun. V předminulém roce přitom její čistý zisk činil 486,5 milionů korun.
Důležitá dálnice D4 i železniční uzel Pardubice
Vinci Construction podle výsledků zvýšila čistý zisk o 27 procent na 996,6 milionu korun a tržby o sedm procent na 2,5 miliardy korun.
Podle profilu skupiny Vinci Construction CS patřilo mezi nejdůležitější události roku 2024 uvedení do provozu 32 nových a 16 rekonstruovaných kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Na tomto projektu tři roky pracovalo několik společností skupiny. Zároveň také skupina stavěla nové kilometry dálnic D35, D6 a D55.
Čtěte také: Výhodné nebo nevýhodné? Senátoři řešili kontrolu PPP projektu dálnice D4 i dostavby D35
Mohlo by vás zajímat

Loni v květnu pak dokončila modernizaci železničního uzlu Pardubice, což byla podle Vinci Construction investičně největší zakázka na železnici za poslední roky.
Stavebníci například dokončili také rekonstrukci vodního díla Nechranice a v Klecanech u Prahy a momentálně budují vodní elektrárnu. Celkem Vinci Construction pracuje každý rok na 2000 projektech.
Většina zakázek je pro stát
Zhruba 61 procent všech zakázek Vinci Construction dělala loni pro stát a dalších 24 procent pro kraje a města. Ve více než polovině případů skupina pracovala na výstavbě silnic a dálnic a v 17 procentech na železnicích a tramvajových tratích. V sedmi procentech případů pracovala na stavbě budov a ve dvou procentech na vodních dílech a stavba mostů činila 15procentní podíl na zakázkách.
„Společnosti Skupiny VINCI Construction CS během roku realizují desítky mostních staveb. Mostní díla opravujeme, měníme a budujeme. Existuje řada technologických postupů a technologií, jak lze při realizaci postupovat,“ sdělila Ekonomickému deníku mluvčí Iveta Štočková.
Tlak na zkracování výstavby
V posledních letech podle mluvčí roste zájem o výstavbu mostů v režimu takzvaného Design & Build, tedy naprojektuj a postav. Metoda podle Štočkové přináší řadu výhod, především jde ale o časovou úsporu.

„Stavební společnosti mohou do projektu vložit více svého know-how. S ohledem na to, že v několika posledních letech pozorujeme velkou snahu zkracovat doby výstavby, je tato metoda rozhodně dobrým krokem,“ dodala.
Do české skupiny Vinci Construction CS spadá 21 firem, kromě stejnojmenné firmy a společnosti Eurovia také například Průmstav, SMP nebo Stavby mostů. V Česku a na Slovensku zaměstnává přes 4200 lidí. Francouzská skupina Vinci je jednou z největších stavebních skupin na světě. Celkem v sobě zahrnuje přes 1300 subjektů a funguje zhruba ve 120 zemích, kde zaměstnává přibližně 285 tisíc lidí.